Trenul Hyperloop e gata de test în 2017 şi îţi arată cum am putea călători în viitor

Trenul Hyperloop e gata de test în 2017 şi îţi arată cum am putea călători în viitor

Primul test pentru proiectul Hyperloop va fi cel mai probabil peste 2 ani.

Elon Musk a prezentat în urmă cu doi ani proiectul “Hyperloop”, iar peste alţi doi ani va fi gata de primul test şi, de ce nu, de primul transport de persoane.

Ştiri pe aceeaşi temă

Elon Musk, cel care a povestit recent cum vrea să bombardeze cu arme termonucleare Marte, are acum o echipă de specialişti care să îi transforme visul Hyperloop în realitate. Proiectul a fost propus în urmă cu doi ani şi, dacă va respecta planul inventatorului său, va revoluţiona noţiunea de transport existentă în prezent.

Proiectul este similar unui tren de tip Maglev, care ar putea atinge o viteză de aproximativ 1.200 kilometri pe oră şi este evaluat la aproximativ şase miliarde de dolari pentru transportul oamenilor şi 10 miliarde pentru transportul maşinilor. Hyperloop va rula într-un tub special vidat, pentru ca presiunea exercitată de aer să nu ducă la un consum enorm de energie. După viteza de 400 kilometri, trenul ar întâmpina mari probleme de înaintare din cauza frecării cu aerul, nemaivorbind de zgomotul pe care l-ar face fără acest tub vidat în care va circula.

Proiectul lui Elon Musk a fost apoi validat de specialişti şi în 2014 apare compania Hyperloop Technologies, cea mai viabilă şansă pentru antreprenor până la momentul actual. Compania deţine fondurile necesare pentru realizarea proiectului şi este formată din oameni înzestraţi cu talent şi ambiţie. Totuşi, sfatul unuia dintre specialişti a fost să ţină cont şi de industria aviatică şi progresul de acolo. Sandeep Sovani, directorul de strategie de transport terestru de la Ansys. El consideră că zonele prin care intră aerul ar trebui să fie de-a lungul trenurilor, deoarece analiza a descoperit zone de stres asimetrice de-a lungul garniturii. "Ca în aviaţie, modelele ar trebui să fie foarte uniforme", a declarat Sovani.

Compania a anunţat că are acum şi un nou director, pe Rob Lloyd, care a condus o lungă perioadă compania americană Cisco. Lloyd a intrat în echipa Hyperloop Techonologies din august 2015 pentru a supraveghea de aproape construcţia proiectului propus de Musk, dar şi a drumului care să creeze condiţiile necesare. Compania a angajat până acum 50 de oameni şi plănuieşte să se extindă, notează The Verge.

Siguranţa rămâne prioritatea companiei, iar când proiectul va fi gata şi se va crea o infrastructură suficient de mare, călătorii între Los Angeles şi San Francisco ar putea dura doar 30 de minute. Acest lucru presupune însă o viteză de deplasare de peste 1.000 kilometri pe oră.

Ce au în comun Henri Coandă şi Elon Musk?

Acum doi ani când Musk şi-a prezentat proiectul, specialiştii şi-au pus întrebarea cât de mult seamănă “Hyperloop” cu sistemele de transport gândite de Henri Coandă.Aceştia au răspuns la întrebare prin faptul că Elon Musk are la momentul actual tehnologia şi condiţiile necesare de a duce la final o idee pe care Henri Coandă a gândit-o cu ani în urmă.

Henri Coandă a lăsat în urma sa un sistem de transport mai mult decât suficient la vremea aceea. A fost director al Institutului pentru Creaţie Ştiinţifică şi Tehnică (INCREST) până în ultimii ani de viaţă şi voia să pună în practică “transportul în tub vidat în capsule”. A fost făcut şi un test al transportului în tub vidat, însă odată cu moartea lui Henri Coandă, oameni “înţelepţi” au dus la fier vechi instalaţiile făcute dupa ideile sale. E în regulă, doar am rămas cu CFR-ul.

Video lansat de compania Hyperloop Technologies 

Hyperloop. FOTO Tesla Motors

Imagini din aceeasi galerie
  • Hyperloop. FOTO Tesla Motors
  • Hyperloop. FOTO Tesla Motors
  • Hyperloop. FOTO Tesla Motors
  • Hyperloop. FOTO Tesla Motors
  • Hyperloop. FOTO Tesla Motors
  • Hyperloop. FOTO Tesla Motors
  • Hyperloop și primul traseu pe care Elon Musk vrea să-l construiască. FOTO Tesla Motors
  • Hyperloop și restul vehiculelor de transport. FOTO Tesla Motors
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: