De ce e Facebook mai puţin eficient în 2013? Cum a scăzut interacţiunea oamenilor cu brandurile

De ce e Facebook mai puţin eficient în 2013? Cum a scăzut interacţiunea oamenilor cu brandurile

De ce scad brandurile pe Facebook?

ZeList a publicat ultimul său raport privind reţelele sociale în România şi a identificat un trend îngrijorător pentru branduri: interacţiunea cu paginile de brand a scăzut, iar expunerea e şi ea mai mică.

Ştiri pe aceeaşi temă

ZeList a analizat primele 1.000 de pagini din România după numărul de fani, pentru a afla dacă acest lucru este real. Au fost analizate engagement rate-ul mediu (raportul între numărul de fani activi şi numărul total de fani), rata de Like-uri (raportul între numărul de Like-uri şi numărul total de fani duplicaţi), rata de comentarii şi de share.

"Vizibilitatea brandurilor a scăzut, iar acesta se reflectă în toţi indicatorii: engagement, like, share, comment rate. În ultima săptămână se vede încă o cădere abruptă", se arată în raportul fbMonitor.

Rata de engagement medie a scăzut de la 5% la începutul anului, până la 1,7% în ultima săptămână. Rata de like-uri era de 10% la începutul lui 2013, dar acum e de 3,48%, iar rata de comentarii s-a dus de la 1,1% la 0,2%. Acelaşi lucru se poate observa şi în rata de share-uri (1,5% la începutul anului, acum 0,6%).

Motivele scăderii

Contactat de adevarul.ro, Cătălin Teniţă, fondatorul ZeList şi ZeList Monitor, a explicat posibilele motive ale acestei scăderi. Potrivit acestuia, din scăderea intervenită în ultimul an, nu poate fi determinată o cauză exactă. "Poate fi cauzată de o erodare a atenţiei - unii oameni preferă să interacţioneze mai puţin cu brandurile", consideră Teniţă.

Cele mai populare şi active reţele sociale folosite în România

El a oferit trei explicaţii pentru această problemă.

1. Facebook a scăzut ponderea în News Feed a posturilor de la companii în favoarea posturilor de la prieteni.  Scăderea poate fi justificată şi din prisma utilizatorilor: "E foarte posibil ca mulţi să prefere să interacţioneze cu prietenii. Şi are şi o raţiune financiară: scăzând oferta de real estate pentru companii, pot să forţeze ca cei interesaţi de promovare să plătească pentru un reach mai mare", a declarat Teniţă.

2. Numărul de interacţiuni din platformă a crescut foarte mult. "Fiecare nod din graf (persoană) e legată cu mai multe alte persoane şi companii decât acum un an. Dar folosirea nu a crescut în acelaşi ritm. O parte din conţinuturile generate rămân în afară. De fapt, o parte din ce în ce mai mare", consideră fondatorul ZeList.

3. "E posibil ca engagementul să fi scăzut mai mult ca reach-ul pe măsură ce activitatea oamenilor pe Facebook s-a maturizat. Oamenii nu mai simt nevoia să dea atâtea click-uri. E posibil ca şi comportamentul companiilor să se fi modificat - nu mai stimulează utilizatorii prin conţinut irelevant, de tipul pozelor cu pisici), a spus Cătălin Teniţă.

Facebook pregăteşte o funcţie nouă care să te ţină mai mult în reţeaua socială

Raportul complet

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările