Apple pregăteşte o schimbare majoră legată de intimitate în iOS 14

Apple pregăteşte o schimbare majoră legată de intimitate în iOS 14

iPhone cu sistemul de operare iOS 14. FOTO Shutterstock

În iOS 14, reţeaua de reclame a Apple va accesa datele utilizatorilor în mod implicit, dacă utilizatorii nu găsesc opţiunea aferentă şi nu o dezactivează manual.

Ştiri pe aceeaşi temă

Apple pregăteşte o schimbare pentru iOS 14, prin care, cel mai probabil, îşi va atrage atât criticile utilizatorilor, cât şi cele ale altor companii care au intereseze în zona publicităţii.

În următoarea versiunea de iOS, care va fi lansată în toamna acestui an, Apple Advertising, reţeaua de reclame a Apple, va fi activată în mod implicit. Asta înseamnă că Apple va accesa datele utilizatorilor din momentul instalării update-ului sau cumpărării un device nou.

Apple Advertising va avea o secţiune proprie în Settings, unde va oferi posibilitatea dezactivării urmăririi. Însă, cum arată şi studiile, aceste opţiuni sunt folosite doar de un procent redus din utilizatori (sub 30%), restul rămânând cu setările implicite.

Apple şi-a modelat în ultimii ani brandul pe ideea protejării intimităţii. De aceea, noua schimbare îi va afecta imaginea de protector al datelor personale şi va trece compania de cealaltă parte a baricadei.

Mai există şi problema concurenţei incorecte, Apple creându-şi în acest fel un mare avantaj faţă de Google, Facebook şi celelalte companii care tânjesc după datele personale ale utilizatorilor de iPhone.

Identificatorul pe baza căruia erau urmăriţi utilizatorii, IDFA, va fi modificat în iOS, astfel încât aplicaţiile care accesează datele personale să afişeze notificări explicite, în care utilizatorii sunt întrebaţi dacă vor sau nu să fie urmăriţi - un limbaj care va atrage, cel mai probabil, blocarea urmăririi de un număr mult mai mare de utilizatori decât până acum.

În acelaşi timp, reţeaua de advertising a Apple va urmării utilizatorii în mod implicit, fără vreo notificare. Practic, Apple foloseşte cartea protejării intimităţii pentru a obstrucţiona celelalte companii, în vreme ce se pune singură în pole position în cursa pentru urmărirea utilizatorilor.

Rezultatul va fi că Apple va câştiga rapid o cotă importantă din piaţa de 80 de miliarde de dolari a reclamelor la aplicaţii mobile.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările