Cum a ajuns un domeniu considerat "de bărbaţi" să ofere posibilităţi femeilor?

Cum a ajuns un domeniu considerat

Intel are 33% angajaţi femei în România

Preconcepţiile din lumea IT spun că femeile nu ar fi la fel de pricepute ca şi bărbaţii. Datele însă spun altceva. Pur şi simplu, IT-ul e o zonă unde, istoric, femeile au intrat mai târziu, deci numărul lor e mai mic. Pe măsură ce tehnologia devine mai umană, femeile-inginer contribuie la dezvoltarea ei. Am vorbit cu reprezentanţii Intel despre cum femeile pot dezvolta tehnologia.

Ştiri pe aceeaşi temă

Într- lume a bărbaţilor cum este IT-ul, Intel doreşte să arate că nu e un areal numai bărbătesc. Astfel, 33% din angajaţii companiei în România sunt femei, iar politicile active de promovare a angajării acestora sunt la ordinea zilei.

În luna martie, Intel a reluat campania "Women with a view", prin care atrage din nou atenţia asupra faptului că are foarte multe angajate şi la implicarea companiei în promovarea diversităţii de gen. Cu ocazia aceasta, am vorbit cu Mihai Constantin-Pau, manager al echipei de development pe Android şi cu Manuela Ciugudean-Toma, marketing şi PR manager pentru Europa de Est la Intel.

Campania menţionată mai sus a venit ca un argument pentru lucrurile pe care le-a făcut compania până acum. 33% din angajaţi sunt femei, iar Manuela Ciugudean-Toma spune că, potrivit studiilor, angajarea femeilor ar aduce 9 miliarde de euro la bugetul UE.

Puteţi citi despre planurile Intel de extindere pe zona de internet of things, la centrul de cercetare din România, în articolul de aici. În România, Intel angajează aproximativ 500 de persoane, în centre de cercetare din Bucureşti sau în companii terţe, cum ar fi Windriver. 

Avantajele diversităţii în Intel

"Strategia noastră este să angajăm oameni diferiţi. Nu căutăm oameni identici, ca la joburile specifice de execuţie, unde îţi trebuie acelaşi profil. Vrem oameni diferiţi, pentru că e o muncă destul de creativă şi de research, aşa că diversitatea ajută cel mai mult", a spus Mihai Constantin-Pau.

El a vorbit şi despre modul cum îşi construieşte echipele. În echipa lui actuală sunt 18 persoane, dintre care patru femei şi 14 bărbaţi. "În momentul când vrei să realizezi, de exemplu, drivere pentru componente de generaţie următoare, eu am nevoie de persoane cu abordări diferite. Dacă am fete în echipă, voi avea abordări diferite. Nu caut numai diversitate de sex, ci şi diversitate de educaţie şi de background, care vor duce la răspunsuri mai bune la problemele cu care te confrunţi", explică Constantin-Pau.

Mihai a mai spus că, de obicei, atunci când construieşte o echipă pentru un proiect nou, o va face mereu în jurul a 2-3 oameni experimentaţi, iar în rest va căuta diversitate.

Facultăţile tehnice atrag mai multe fete

"Acum avem 15-20% din studenţii la facultăţile tehnice, fete. Creşterea e semnificativă faţă de alţi ani", a explicat Constantin-Pau.

De asemenea, interesul femeilor pentru tehnologie vine şi din faptul că aceasta s-a umanizat şi nu mai vorbim de o industrie privită ca una dură, heavy duty.

"În toate industriile se întîmplă asta. Suntem o generaţie egocentrică şi ne uităm la beneficiul imediat al unui produs. Ne interesează ce câştigăm din el, designul, nu gigaherţii. Un lucru important e că femeia are puterea de decizie pe gadgeturile pe care şi le cumpără ei sau pe care le cumpără copiilor", a spus Manuela Ciugudean-Toma.

Cu toate că la facultăţi lucrurile stau mai bine, Manuela Ciugudean-Toma menţioneză că problema cu fetele şi tehnologia ar putea apărea în clasele 9-12, când se produce o ruptură între cele care sunt foarte bune la materii exacte şi viitorul lor.

"În România, lipsesc modelele de femei în IT. Modelele noastre sunt din zona de antreprenoriat sau beauty. Avem vârfuri, dar în IT? Ei bine, ele sunt", expilcă Manuela Ciugudean-Toma.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: