GALERIE FOTO Firma lui Căşuneanu creează probleme în Sălaj

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Primarul comunei Lozna, Dorel Man
Primarul comunei Lozna, Dorel Man

Un proiect considerat strategic pentru Sălaj, cel de reabilitare a DN IH Crişeni - Răstoci, pare să creeze mai multe probleme decât beneficii sălăjenilor.

Conducte de gaz îngropate sub asfalt sau acoperite cu bolovani, conducte de apă rupte, poduri la care se lucrează de luni de zile şi nefinalizate încă – sunt doar câteva dintre reproşurile pe care primarii comunelor Crişeni, Mirşid, Surduc, Băbeni, Lozna şi Ileanda, precum şi reprezentanţii Primăriei Jibou, le-au adus astăzi firmei Pa&Co Internaţional SRL, aparţinând controversatului om de afaceri Costel Căşuneanu, în cadrul unei întâlniri organizate de Instituţia Prefectului şi mediată chiar de prefectul Filonaş Chiş. Întâlnirea s-a desfăşurat la Primăria din Jibou şi i-a avut printre participanţi atât pe primarii nemulţumiţi, cât şi pe reprezentanţi ai firmei constructoare, ai proiectantului, ai consultantului, dar şi ai beneficiarului – Secţia de Drumuri Naţionale Sălaj.

Podul de la ieşirea din Mirşid

CLICK AICI PENTRU GALERIE


„Eu am vrut chiar să închid lucrarea în Crişeni"


Primul care şi-a spus nemulţumirile vizavi de modul în care se fac lucrările a fost primarul comunei Crişeni, Major Andrei, care i-a acuzat pe reprezentanţii firmei lui Căşuneanu că nici măcar nu răspund la telefon. „Eu am vrut chiar să închid lucrarea în Crişeni. Alocam bani şi făceam eu. Pentru că nu se poate ca după doi ani de lucrări să arate aşa”, a declarat primarul, invocând probleme cu staţiile de autobuz neterminate, cu poduri începute şi rămase nefinalizate şi cu trotuare în şantier care au provocat chiar şi accidente.


Nici primarul comunei Mirşid, Călin Bereschi, nu a avut prea multe cuvinte de laudă. El susţine că „sunt patru poziţii în centrul de comună unde conducta de gaz, din polietilenă, este îngropată în beton”, în timp ce la Popeni în şanţul unde este conducta s-au aruncat bolovani.
Probleme similare au avut de semnalat şi reprezentanţii Primăriei Jibou, care acuză constructorul că ar fi turnat asfalt într-o zonă în care firma de gaz ar urma să schime reţelele de gaz (pe strada Traian), dar şi că au acoperit gurile de aerisire de la reţeaua de alimentare cu gaz şi că au asfaltat căminele de acces la reţeaua de alimentare cu apă şi de canalizare.


Probleme sunt şi la Letca, unde primarul Dorel Man spune că din cauza faptului că muncitorii au distrus conductele de apă, locuitorii dintr-un sat aparţinător, Cuciulat, au rămas, în mare parte, fără lichidul vital.


”Vreau să vă gândiţi că acest drum nu este Autostrada Soarelui”


De cealaltă parte, reprezentantul constructorului, managerul de proiect Ovidiu Boghean, acuză, la rândul său, reprezentanţii comunităţilor locale că vor prea multe de la acest proiect şi că nu acordă suficient sprijin în decolmatarea canalelor prin care apa pluvială ar trebui să ajungă de pe drum în cel mai apropiat râu.”Vreau să vă gândiţi că acest drum nu este Autostrada Soarelui”, a punctat el.


Primarii, puşi să decolmateze scurgerile şi să nu-i lase pe localnici să deverseze dejecţiile în şanţ


Prefectul Filonaş Chiş a propus ca toate problemele semnalate de primari să facă obiectul unui protocol, un reprezentant au Instituţiei Prefectului urmând să medieze, începând de mâine, soluţionarea acestui conflict dintre primari şi constructor. Prefectul i-a mai rugat pe primari să aibă grijă ca şanţurile şi canalele prin care ar trebui să se scurgă apa pluvială să fie decolmatate, dar şi ca localnicii să nu deverseze în rigole apa uzată de la toalete. „Sunt şanţuri betonate acum. Nu mai sunt şanţuri de pământ, în care aceste dejecţii se mai infiltrau. O să ajungem să nu mai putem sta acolo din cauza mirosului”, a avertizat el.


Proiect de 138.000.000 de lei


Reabilitarea DN 1H se face printr-o finanţare europeană în valoare de 138.000.000 de lei. Beneficiarul lucrării este Secţia de Drumuri Naţionale Sălaj.




Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite