Gafă la spitalul din Vaslui: un bătrân de 78 de ani, cu accident vascular, externat din greşeală în toiul nopţii şi transportat la un cămin în locul unui alt pacient

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un pacient diagnosticat cu accident vascular cerebral, internat la spitalul din Vaslui, a fost externat la miezul nopţii dintr-o greşeală şi transportat la un cămin de bătrâni, aflat într-ut sat la 20 de kilometri distanţă. Bolnavul, aflat în stare gravă, nu poate vorbi. El a fost confundat de cadrele medicale cu un alt pacient care trebuia transportat la respectivul centru.

Conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă Vaslui a declanşat o anchetă, după ce luni, 15 aprilie, o infirmieră a încurcat doi bolnavi. Angajata ar fi indicat un alt pacient echipajului de la ambulanţă sosit să preia bolnavul pentru a-l transporta la un cămin de bătrâni. P

acienţii confundaţi au aceeaşi vârstă, 78 de ani, diagnostic similar (accident vascular cerebral) şi amândoi cu sondă urinară permanentă. Aveau însă nume complet diferite, unul dintre pacienţi poate vorbi, celălalt, în stare mult mai gravă, nu se poate exprima. 

La indicaţia infirmierei din spital, cadrele medicale de pe Ambulanţă au preluat pacientul care nu putea vorbi, la urcat în ambulanţă şi l-au transportat în satul Valea Siliştei, comuna Soleşti, la Centrul rezidenţial pentru persoanele de vârsta a treia din localitate. Totul se petrecea după miezul nopţii, aproape de ora 1.00. 

Reprezentanţii Centrului rezidenţial au precizat că în cursul zilei de luni, 15 aprilie, au solicitat o ambulanţă pentru a transporta la spitalul din Vaslui un pacient de 78 de ani, diagnosticat cu AVC, imobilizat la pat, care avea nevoie de schimbarea unei sonde urinare. Bolnavul era transportat periodic la Spitalul Judeţean de Urgenţă Vaslui pentru acest serviciu. Transportat la spital în jurul orei 17, pacientul urma să fie externat în aceeaşi zi şi transportat la centrul rezidenţial tot cu ambulanţa. După miezul nopţii, în jurul orei 1.00, asistenta medical de la centrul rezidenţial a fost contactat telefonic de cadrele medicale de la Serviciul de Ambulanţă, care i-au transmis că urmează să preia pacientul de la spital şi îl doi transporta înapoi la centru.

”Au recunoscut că au făcut o greşeală”

”Colega noastră i-a spus doamnei asistente de pe ambulanţă că este infirmier în centru şi că poate să-l predea lui. După câteva minute mă sună infirmiera direct pe mine, să mă întrebe dacă am schimbat cumva pacientul, dacã am făcut vreo modificare, că nu a venit persoana pe care o asteptau ei. Am rugat-o să mi-o dea la telefon pe doamna de pe ambulanţă, dar n-a vrut sã vorbeascã cu mine. Am sunat-o eu apoi pe numărul de pe care a telefonat ea la centru şi am întrebat-o ce se întâmplă? Mi-a spus că a încurcat pacientii. Pacientul pe care ei l-au adus la centru şi care nu era al nostru, am înţeles că era într-o stare de sănătate mult mai gravã, şi că de fapt trebuia mutat pe secţia de Neurologie. Poate îl asteptau în sala de operatie, nu stiu, cert este că ei îl plimbau pe la Soleşti. Au recunoscut că a fost făcută o greşeală, dar să stăm liniştiti pentru că nu s-a întâmplat nimic grav si că în cel mai scurt timp ne vor aduce pacientul nostru înapoi”, declarat, pentru  Vremea Nouă, Ionel Turc, directorul Centrului Rezidenţial pentru persoane de vârsta a treia “Giulia” din Valea Silistei.

Echipajul de la Ambulanţă a făcut cale întoarsă la spitalul din Vaslui, au predat pacientul preluat din greşeală, apoi au identificat pacientul pe care ar fi trebuit să ia prima dată şi au făcut un nou drum la Valea Siliştei pentru a-l transporta.  

Pacientul preluat greşit nu putea vorbi şi asista neputincios la ce i se întâmplă

Reprezentanţii Serviciului de Ambulanţă Vaslui au precizat că această greşeală nu poate fi imputată cadrelor medicale de la Ambulanţă. Potrivit acestora, asistenta de pe Ambulanţă a intrat în salon, a întrebat care e pacientul care trebuie dus la centru, iar o infirmieră l-a indicat pe pacientul care nu vorbea. Echipajul de la Ambulanţă au preluat hârtiile pacientului pe care ar fi trebuit să-l transporte la căminul de bătrâni dar pacientul greşit. 

”Pacientul se mişca, privea ce se întâmplă în salon, numai că nu putea să vorbească, avea tulburări de limbaj. Asistenta noastră, când a intrat în salon, a întrebat care e pacientul care trebuie dus la centru, iar cineva care lucra în cadrul spitalului l-a indicat pe pacientul care nu vorbea. Colega mea a luat hârtiile, l-a întrebat cum îl cheamă, şi după ce a văzut că nu vorbeşte a întrebat de mai multe ori personalul spitalului dacă sigur el e pacientul care trebuie dus la centru. I s-a spus că da, că altul nu este, că nu are cum să fie altul” a declarat medicul Dan Ungureanu, de la SAJ Vaslui.

Conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă Vaslui a precizat că angajata care a indicat greşit pacientul va fi cercetata de comisia de disciplină. În plus, pentru a se evita astfel de erori, conducea unităţii medicale a anunţat că va achiziţiona brăţări de identificare pacienţii în vârstă sau cei cu care nu se poate comunica.

Vaslui



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite