Proiect de viitor pentru aeroportul din Timişoara: transport de mărfuri. Vezi cât de grele au fost văcuţele "zburătoare" din Irlanda!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Văcuţele din Irlanda au fost aduse în cadrul unui proiect umanitar
Văcuţele din Irlanda au fost aduse în cadrul unui proiect umanitar

Capitala aviaţiei civile din România s-a mutat pentru două zile la Timişoara, unde are loc cea de a 19-a Adunare Generală. Strategiile de dezvoltare ale aeroporturilor româneşti în următorii trei ani şi securitatea aeroportuară au fost cele mai dezbătute teme ale întâlnirii.

Adunarea Generală al Asociaţiei Aeroporturilor din România este cea mai importantă manifestare de acest gen din sectorul aviaţiei civile române, iar ieri aceasta a avut loc la Timişoara. Manifestarea a adunat 150 de invitaţi, reprezentanţii tuturor aeroporturilor din ţară, ai companiilor aeriene şi ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, ai Autorităţii Aeronautice, precum şi agenţi economici din domeniul aviaţiei, reprezentanţi ai Poliţiei, ai SRI şi ai Poliţiei de Frontieră.

Strategiile de dezvoltare ale aeroporturilor româneşti în următorii trei ani şi securitatea aeroportuară au fost cele mai dezbătute teme ale întâlnirii. Tot din punct de vedere al dezvoltării, subiectul arzător pentru Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” a fost un proiect care va plasa poarta aeriană timişoareană pe un loc important în domeniul transporturilor de mărfuri.

Vacile din Irlanda, cel mai greu transport
„Vrem să dezvoltăm transportul cargo intermodal pe trei aeroporturi din ţară, la Timişoara, Bucureşti şi Constanţa. Vrem să rezolvăm reţelele de transport aerian naţional şi internaţional. Timişoara este al doilea oraş din România, unde se află investitori din 80 de ţări”, a spus Bogdan Danciu, consilier ministerial la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.În 2010, pe aeroportul din Timişoara au fost 1.000 de tone de marfă, iar cel mai important transport ca volum a avut loc în urmă cu puţin timp, când a sosit un avion cargo din Irlanda încărcat cu 70 de vaci. Iniţial ar fi trebuit să ajungă pe aeroportul din Cluj, dar acolo pista nu a fost suficient de lungă pentru o astfel de aeronavă.

„În ultimii ani am încercat să dezvoltăm traficul de marfă. Ponderea în ţară nu este semnificativă, România mai având de lucru la acest capitol. Transportuile cargo sunt avantajoase pe distanţe medii şi lungi, în special la mărfurile perisabile şi uşor degradabile”, a spus Cornel Sămărtinean, directorul Aeroportului Timişoara. Pentru funcţionarea centrului intermodal de transport marfă se va construi o hală cargo, pista trebuie modernizată pentru a putea ateriza aeronave cargo de capacitate mare, iar căile de acces spre şi dinstre aeroport trebuie dezvoltate. Cele mai apropiate de Timişoara centre intermodale de transport marfă cargo se află la Budapesta şi Zagreb.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite