Primăria Timişoara va reabilita 30 dintre vechile tramvaie nemţeşti. La licitaţie s-au înscris două firme

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vechile tramvaie nemţeşti vor fi transformate complet
Vechile tramvaie nemţeşti vor fi transformate complet

Două firme din România au fost interesate să depună documentaţia pentru reabilitarea tramvaielor vechi din Timişoara. Primăria a decis că va finanţa repararea a 30 de tramvaie, în valoare de 18 milioane de euro

Până la urmă nu vor fi cumpărate tramvaie noi în Timişoara, ci vor fi rabilitate cele vechi. Tramvaiele care urmează să fie reînoite sunt primate cadou din Germania, pe baza bunelor relaţii cu oraşele înfrăţite. Ele sunt fabricate în anii 60-70, dar au fost pe străzile din Bremen şi Karlsruhe până în anii 90.

Tramvaiele vor fi refăcute "din temelii", doar boghiul (şasiul) urmând să rămână, pentru că are o durată de viaţă de 100 de ani. În rest, totul va fi nou, începând de la sistemele de acţionare până la scaune şi instalaţii de climatizare. Tramvaiele renovate vor avea inclusiv... internet.

Documentaţia a fost transmisă către Agenţia Naţională de Reglementare şi Monitorizare a Achiziţiilor Publice, spre publicare, iar costurile vor fi suportate în întregime de Primărie. Nicolae Robu a anunţat şi că o eventuală achiziţie de tramvaie noi va fi făcută doar pe fonduri europene nerambursabile.

Primăria Timişoara aşteaptă să atragă fonduri europene, în cazul în care acest lucru va fi posibil în perioada de finanţare 2014-2020.
 
Conform primarului Nicolae Robu, reabilitarea se va face înlocuind totul din tramvaie cu lucruri noi, identice cu cele de pe tramvaiele moderne, în afară de şasiu-boghiuri care se reabilitează efectiv.

Tramvaiele reabilitate vor avea caroserie nouă, aceeaşi formă cu tramvaiele noi, aceleaşi sisteme de acţionare care se pun pe tramvaiele noi, scaune noi, cu încălzire, climatizare de acelaşi tip cu cea de pe tramvaiele noi, Internet, monitorizare a tot ce se întamplă în vagoane şi în jurul lor cu o mulţime de camere video etc.

Ofertele s-au deschis pe 28 ianuarie, după ce au fost postate pe SEAP.

Unul dintre competitori este societatea clujeană Remarul 16 Februarie, care  a confirmat prezenţa la licitaţie printr-un comunicat de presă. Conform siteului oficial, societatea a fost infiinţată în anul 1870, şi este o societate cu capital integral privat, romanesc, ce are ca obiect principal de activitate constructia, modernizarea şi repararea materialului rulant de cale ferată.

Remarul 16 Februarie SA a incheiat cu Bombardier Transport – Franta un acord pentru achizitia unei licente pentru producerea familiei de trenuri de mare capacitate AGC in cadrul societatii.
După încheierea licitaţiei, vor fi evaluate dosarele depuse iar câştigătorul va fi anunţat până la începutul lunii februarie.

Numele cealeilalte firme prezente la licitaţie nu a fost făcută publică.

Recondiţionarea unui tramvai vechi costă până la 800.000 de euro.

 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite