Prima zăpadă care a căzut peste Timişoara: plăcerea copiilor, spaima şoferilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aproximativ 500.000 de lei au fost alocaţi pentru deszăpezire. Dimineaţa, şoferii au întâmpinat însă probleme. Puţinii şoferi care s-au aventurat duminică dimineaţa pe drumurile din Timişoara au fost nevoiţi să circule cu mare atenţie, pentru că, deşi zăpada se depusese de câteva ore bune, puţine drumuri au fost curăţate.

Cele două societăţi care se ocupă de deszăpezirea oraşului susţin că situaţia nu a scăpat de sub control, deşi pe străzile principale, la primele ore ale dimineţii, nu era nici urmă de maşină de intervenţie. Reprezentanţii Societăţii Drumurilor Municipale (SDM) susţin că au intervenit pe traseele unde se circulă cel mai greu. „Avem cinci maşini de urgenţă pe trasee. Am intervenit cu soluţie de clorură şi sare. Insistăm mai ales pe străzile cu sens unic, unde circulaţia este mai dificilă”, au declarat, ieri, la 8.30, reprezentanţii SDM.


Deszăpezirea, în cifre


„Prima noastră ieşire a fost la ora 4.45, s-a lucrat cu nouă maşini utilitare şi peste 50 de oameni. Ninsoarea nu ne-a luat prin surprindere, ne aşteptam, mai ales după prognozele meteorologice. Nu s-au semnalat reclamaţii la centrala societăţii noastre”, a precizat Livian Hotico, purtător de cuvânt al Retim Ecologic Service. Societatea de ecologizare se laudă inclusiv cu o premieră în zona de vest. Este vorba despre o maşină special creată pentru străzile mai înguste, unde maşinile clasice nu pot pătrunde. Maşinuţa are dublă utilizare – vara poate transporta containere. „Pe bugetul anului în curs sunt alocaţi 500.000 de lei pentru activităţile de deszăpezire şi combatere a poleiului”, a afirmat primarul Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu.


Cei de la Retim au în stoc 650 de tone de sare, 24 de tone de clorură de calciu şi 40 de motorină, în timp ce SDM are în stoc 200 de tone de sare şi dispune de un autogreder, 20 de autobasculante, şase autoîncărcătoare, şapte pluguri metalice tractate, patru lame pentru îndepărtarea zăpezii, patru răspânditoare de materiale antiderapante şi alte utilaje. La sfârşitul anului trecut, oraşul a fost împărţit în şase sectoare pentru curăţarea zăpezii de pe căile publice. Retim se ocupă de deszăpezire în patru sectoare, în timp ce SDM acoperă celelalte două sectoare ale oraşului. „Important este de ştiut că nu mai folosim nisip, ci material anti-derapant şi clorură de calciu. Pe unele străzi nu folosim nici sare, pentru a nu deteriora carosabilul”, a completat Hotico. Acesta a adăugat că prioritate au arterele principale prin care se iese din oraş şi traseele mijloacelor de transport în comun.


Cea mai mare bucurie după ce a nins au avut-o însă cei mici, care au profitat de ultima săptămână de vacanţă şi de ziua liberă a părinţilor, pentru a ieşi în oraş, la o bătaie cu zăpadă.

Ninsoarea nu ne-a luat prin surprindere, ne aşteptam, mai ales după prognozele meteorologice
Livian Hotico, purtător de cuvânt RETIM

Prioritate au arterele prin care se iese din oraş şi traseele de transport în comun

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite