FOTO Maşina „Lego“, noua modă în rândul nuntaşilor români. Este foarte complicat să o înmatriculezi la noi ca maşină de epocă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În Marea Britanie există o fabrică ce asamblează la comandă maşini vechi. Designul este al unui vehicul vintage, din anii ’30. Însă maşina poate fi asamblată din piese mai mult sau mai puţin vechi.

În rândul celor care organizează nunţi a existat, după Revoluţie, o modă de a închiria maşini. Primul trend a fost cel legat de limuzine. Cine nu îşi aduce aminte de celebrele Lincolnuri americane? În variantele alb sau negru. Erau închiriate la nunţi, petreceri, onomastici, filmări de videoclipuri muzicale sau alte evenimente de seamă.

Mai târziu, a apărut moda maşinilor de epocă. Se considera că maşinile devenite clasice adaugă rafinament şi eleganţă nunţilor. Firmele de închirere au venit cu oferte bogate, cu maşini din perioada interbelică sau numeroase modele care au făcut furori în anii ’50,’60 sau ’70. 

Printre cei care închiriază maşini pentru nunţi a apărut o nouă modă. A fost importată din Anglia. Este vorba de aşa-zisele maşini “Lego”. Mai exact, maşinile Beauford.

În Marea Britanie există o fabrică care asamblează la comandă maşini vechi. Designul este al unui vehicul vintage, din anii ’30. Însă maşina poate fi asamblată din piese mai mult sau mai puţin vechi. 

image


 

În România au fost aduse aproximativ 20 de Beauforduri. Numai patru sunt în Timişoara. Dar este foarte complicat să o înmatriculez la noi ca maşină de epocă. Acestă maşină este făcută din trei părţi distincte: şasiu, caroserie şi motor. Fiecare poate să fie de la altă maşină, din perioade diferite. Pentru a putea înregistra acest model, proprietarul are nevoie, separat, de datele de indentificare de la Registrul Auto Englez pentru şasiu, caroserie şi motor. Orice maşină mai veche de 30 de ani intră în categoria retro, dar la Beauford e mai complicat. Beuford este un car-kit, iar piesele pot fi mai mult sau mai puţin vechi.

image

Beauford realizează modele de maşini vintage Grand Tourer, cu două sau patru uşi, cu capotă sau decapotabil. Cele mai multe au motor de Rover, Ford, Nissan sau Mercedes Benz. Beauford este foarte popular în rândul nuntaşilor din Anglia, unde există şi un club al posesorilor de Beauford.

Beaufordul de la Săcălaz
 

Unul din modele Beauford aduse în România se află la Săcălaz, la zece kilometri de Timişoara. Maşina a fost adusă de Dani Bodnariu, care de mulţi ani trăieşte în Anglia, unde are firma sa în domeniul construcţiilor. Pentru a nu rupe total legătura cu Săcălazul natal, Dani a deschis acolo un restaurant. 

image

Şi pentru că a fost mereu pasionat de maşini, a început să strângă la Săcălaz maşinile de epocă. 

Principala piesă din colecţia sa este Beaufordul din 1978. Mai are un Buick Le Sabre din 1960, un Pontiac din 1985, un taxi londonez (LTI cu motor de Nissan), tot din 1998, un Jaguar din 1996, dar şi alte câteva mărci britanice, precum un Wolseley din anii ’70 sau Morris Cowley din 1955. Unele au nevoie de restaurare, altele pot fi închiriate.

image

"Daniel e pasionat de maşini de când îl ştiu. Când venea în ţară, mereu meşterea la ele. Are cam 15 maşini vechi, de la Dacii la modele aduse din Anglia. Ideea era că dacă tot a avut pasiunea asta, să şi închirieze maşinile pentru orice fel de eveniment. Nu doar pentru nunţi. Ai chef să închiriezi o maşină de ziua ta, o poţi face. Cea mai cerută maşină este Beaufordul. Dani a dat pe ea cam 20.000 de euro. Mai ales dacă e decapotabilă, ia ochii. A mai fost solicitat şi Buickul. Închirierea lor costă 350 de euro pe zi, cu tot cu şofer şi combustibilul”, a spus Alina Petca, administrator al restaurantului Amedeo din Săcălaz.

image

Citeşte şi:
 

FOTO Maşinile fabricate în vestul României: Marta, prima de pe teritorul ţării, Malaxa, cea „furată“ de sovietici, şi „Lăstunul“ visat de Ceauşescu


EXCLUSIV Circula pe străzile Timişoarei după Al Doilea Război Mondial. Povestea celui mai bătrân autoturism din oraş

O superbă maşină americană postbelică pe străzile Timişoarei, în plină eră stalinistă. „Una dintre ultimele maşini vestice importate oficial în România“
 

Colecţie inedită cu cele mai vechi permise de conducere din România. Timişoreanul Francisc Keller deţinea, în 1927, carnet pentru a conduce un Ford T
 

Ingeniozitate. Un timişorean cumpăra şasiuri de Chevrolet şi le transforma în camioane şi autobuze

Fotografii neştiute din Timişoara anilor '40. Ofiţeri nazişti fericiţi să se afişeze cu proprietarul unei maşini Dodge superbe

FOTO Maşinile timişorenilor în perioada interbelică: „Preferau modelele făcute în Europa: Mercedes, Ford, Opel sau Fiat. Circulau şi zece Rolls-Royce-uri“
 

FOTO Maşinile fabricate în vestul României: Marta, prima de pe teritorul ţării, Malaxa, cea „furată“ de sovietici, şi „Lăstunul“ visat de Ceauşescu


O maşină de legendă din America – din filmele cu Clint Eastwood, Robert Redford sau Kim Basinger, pe străzile din Timişoara

FOTO Un Ford Mercury Monarch fabricat în 1979 face furori pe străzile Timişoarei

FOTO Bijuteriile pe patru roţi care fac turul României au ajuns la Timişoara. Mărcile de epocă Rolls-Royce, Buick, Plymouth şi Dodge atrag privile tuturor

FOTO O maşină folosită de Miliţia din Iugoslavia în anii '60, la plimbare pe străzile din Timişoara

FOTO Maşina de Miliţie care a uimit Timişoara: „Poliţiştii mă opresc doar să facă poze“

FOTO VIDEO Maşina torţionarului Alexandru Drăghici, fostul şef al Securităţii de pe vremea lui Dej, duce mirii la altar

FOTO Maşină unicat cu trei roţi, pe străzile din Timişoara: „Consumă doar 2,5 litri la suta de kilometri“

INEDIT Regele Mihai la volanul unui Jeep, la Întâlnirea colecţionarilor de maşini din Al Doilea Război Mondial GALERIE FOTO

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite