Cum transformăm un apartament într-un sediu de firmă. Ce acte ne trebuie şi cât durează emiterea avizelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Apartamentele pot fi transformate in spatii comerciale, dar e nevoie de multe avize FOTO Arhiva Adevarul
Apartamentele pot fi transformate in spatii comerciale, dar e nevoie de multe avize FOTO Arhiva Adevarul

Dacă vreţi să transformaţi un apartament într-un sediu de firmă şi doriţi să-i faceţi şi amenajări în acest scop, trebuie să vă înarmaţi cu foarte multă răbdare, dar şi cu ceva resurse financiare.

Primul lucru pe care trebuie să-l stiţi este că, dacă vreţi să să vă faceţi sediul firmei într-un apartament, nu e nevoie să se facă schimbare de destinaţie, trebuie doar acordurile locatarilor care stau deasupra, dedesubt, în stânga şi în dreapta aparamentului respectiv. 

Cu aceste acorduri, actul de spaţiu – contract de comodat sau de închiriere înregistrat la Administraţia Financiară – şi cu un extras de carte funciară nu mai vechi de 30 de zile trebuie mers, apoi, la Registrul Comerţului. 

Cum facem schimbarea de destinaţie

Lucrurile se complică atunci când doriţi să faceţi schimbare de destinaţie, să transformaţi apartamentul, spre exemplu, într-un coafor sau într-un fast food. „Dacă nu este făcută schimbarea de destinaţie, înainte să fie depusă documentaţia pentru eliberarea acordului de funcţionare trebuie solicitat un certificat de urbanism prin care să faceţi schimbarea de destinaţie”, explică Florenţi Stanciu, expert imobiliar şi proprietara unei agenţii de profil din Sibiu.

Pentru a putea cere acest certificat de urbanism, aveţi nevoie de o cerere tipizată, un extras de carte funciară nu mai vechi de 30 de zile şi un ortofotoplan. Acesta din urmă este un plan eliberat de Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi se scoate o dată cu extrasul de carte funciară. 

Pe cererea pentru certificatul de urbanism trebuie să menţionaţi dacă veţi face sau nu modificări în spaţiu. Dacă trebuie făcute modificări, aveţi nevoie de avize în plus. Vă trebuie un aviz de al Inspectoratul de Stat în Construcţii, un memoriu de rezistenţă plus un referat de verificare de la un expert în rezistenţă care să aterste că memoriul de rezistenţă este ok. 

O lună durează eliberarea certificatului de urbanism, unde sunt menţionate toate avizele şi documentaţiile necesare pentru schimbarea de destinaţie. În funcţie de ce modificări mai sunt necesare în spaţiul respectiv, mai puteţi avea nevoie de un proiect întocmit de un arhitect (obligatoriu), avizul Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, avize de la curent, gunoi, salubritate, telefonie, apă canal, mediu, ISU (plus scenariu la incendiu), de la Culte dacă spaţiul se află în zonă istorică. Fiecare aviz are termen de eliberare de 30 de zile, aşa că toată documentaţia poate fi obţinută între 3 şi 6 luni. 

Costuri deloc de neglijat

După ce aveţi toate actele amintite mai sus se depune dosarul pentru schimbarea de destinaţie, iar hârtia se eliberează în 30 de zile, dacă documentele sunt complete. 

Odată obţinută autorizaţia de schimbare de destinaţie, se depune o cerere prin care se anunţă începerea lucrărilor, cel mai devreme la 10 zile după ce s-a primit autorizaţia. Când aţi terminat, trebuie să anunţaţi încetarea lucrărilor, iar din acel moment autorităţile au 30 de zile la dispoziţie să facă procesul verbal de recepţie. Odată cu el se eliberează şi certificatul de edificare a construcţiei în cartea funciară. 

După ce aţi obţinut acest certificat de edificare depuneţi documentaţia pentru eliberarea acordului de funcţionare, care mai durează alte 30 de zile. 

E bine de asemenea de ştiut că pentru fiecare aviz se plătesc taxe, iar costurile, la final, ajung la sume cuprinse între 600 şi 1000 de euro, potrivit specialistului. 

Vă mai recomandăm: 

Cum îţi poţi recupera permisul de conducere în instanţă: unde pot greşi poliţiştii atunci când te trag pe dreapta

Un avocat a explicat, pentru „Adevărul”, când avem şanse să ne recuperăm în instanţă permisele de conducere după ce am fost opriţi în trafic de poliţişti.

Cum aflăm kilometrii reali ai unei maşini second-hand. Metode infailibile folosite de samsari pentru a găsi „viciile ascunse“

Mulţi dintre cumpărătorii de autoturisme second-hand le găsesc abia după achiziţie „viciile ascunse“. Un specialist a explicat, pentru „Adevărul“, care sunt greşelile cele mai comune făcute de clienţii neexperimentaţi.

Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite