2012, cel mai bun an turistic al Sibiului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Biroul de promovare în cultură şi turism din cadrul Primăriei Sibiu a finalizat bilanţul încasărilor din taxa hotelieră pentru anul 2012, în primele luni ale lui 2013 încasându-se ultimele sume aferente anului trecut.

Chiar dacă municipalitatea nu are la îndemână un instrument de a măsura numărul turiştilor care ajung în Sibiu, încasările din taxa hotelieră ne oferă o imagine asupra numărului de nopţi petrecute de turişti în unităţile de cazare din municipiul Sibiu. 

Taxa reprezintă 4% din fiecare noapte de cazare în perioada 2005-2011 şi 1% din fiecare noapte de cazare din anul 2012, taxa modificându-se. Prin urmare, pentru a putea compara numărul de nopţi petrecute de turişti în Sibiu, încasările din anul 2012 trebuie înmulţite cu 4.

Analizând încasările din ultimii 8 ani, se poate clar afirma că numărul de înnoptări are o tendinţă crescătoare. 

Dacă în 2005 suma încasată era de aproximativ 700.000 de lei, în 2007 suma ajunsese deja la 1,6 milioane de lei. Acesta este în mod evident rezultatul pregătirilor pentru anul cultural 2007, când atât municipalitatea dar şi hotelierii au făcut eforturi susţinute de a oferi turiştilor posibilitatea unui sejur plăcut în Sibiu, prin investiţii în aspectul şi funcţionalitatea oraşului, prin evenimentele culturale ale unui oraş cu tradiţie în cultură, dar şi cu condiţii de cazare şi masă bune. 

Anul 2008 a reprezentat un element atipic. De regulă, vârful numărului de turişti într-un oraş capitală culturală europeană se înregistrează chiar în anul respectiv. Elementul atipic este tocmai faptul că această creştere a continuat şi în anul 2008, când încasările au ajuns la 1,7 milioane de lei, fără îndoială efect al vizibilităţii obţinute de Sibiu prin prisma anului cultural 2007. 

În anii 2009 şi 2010, ani marcaţi clar de o recesiune în majoritatea domeniilor economice, au însemnat şi pentru domeniul turistic din Sibiu o uşoară scădere. Încasările au scăzut uşor, la 1,3 – 1,4 milioane de lei.

În anul 2011 însă creşterea în acest domeniu s-a reluat puternic astfel că încasările anului 2012 au depăşit chiar şi încasările anului de vârf 2008, ajungând la aproape 2 milioane de lei. 

Domeniul turistic a continuat să crească şi după 2008, acesta fiind rezultatul faptului că Primăria Sibiu a continuat strategia de dezvoltare în acest domeniu: a înfiinţat un birou specializat, a continuat să producă materiale de promovare, Sibiul a participat la târguri de profil din ţară şi străinătate şi s-a continuat transmiterea informaţiilor despre Sibiu ca oraş turistic către mass-media naţională şi internaţională. În plus, în 2012, rezultatul foarte bun se datorează succesului proiectului Sibiu Baroc Update, care  a atras în Sibiu turişti străini dar şi români, în egală măsură.

De asemenea, hotelierii au continuat să îmbunătăţească condiţiile de cazare şi masă, dar şi oferta de servicii conexe. Operatorii culturali au continuat să ofere evenimente de cea mai bună calitate.

Anul 2013 se anunţă la Sibiu cel puţin la fel de interesant şi animat, tema imprimată agendei culturale din acest an fiind Sibiu Smart.

Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite