Un pod luat de ape a închis circulaţia pe DJ 677 A, la Pesceana

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un pod luat de ape a întrerupt circulaţia pe DJ 677 A, la Pesceana
Un pod luat de ape a întrerupt circulaţia pe DJ 677 A, la Pesceana

Populaţia din zonă este nevoită să facă o rută ocolitoare, pe Drăgăşani, pentru a ieşi din zona izolată. Azi, o comisie merge la faţa locului pentru evaluarea pagubelor.

Circulaţia pe DJ 677 A care face legătura între localităţile Creţeni-Pesceana-Şirineasa a fost întreruptă din cauza unui pod situat în comuna Pesceana, care a fost luat de ape. „Azi, 17 aprilie, vom merge să evaluăm pagubele, la faţa locului. Locuitorii din Pesceana trebuie să facă un ocol destul de mare, pe Drăgăşani, pentru a putea să aibă legătura cu alte zone. Am înţeles că a fost o rupere de nori şi torentele au venit foarte puternice. Mai multe amănunte vă vom oferi după ce vom vedea ce este acolo", a spus ing. Laurenţiu Papa, de la Prefectura Vâlcea.


Podul suspinelor


DJ 677 A este un drum care ridică multe probleme, care se accentuează de la an la an. „Se lucrează în mai multe puncte, atât de către Regia Autonomă de Drumuri şi Poduri Vâlcea dar şi de către alte firme. La podul respectiv nu s-au mai făcut lucrări de consolidare de multă vreme. La comisia care se face de regulă din reprezentanţi ai Consiliului Judeţean, ISU, Prefectură şi RAJDP, evaluăm pagubele şi vedem ce soluţii vom găsi pentru rezolvarea acestei situaţii", a spus ing. Nicolae Bodescu, şef serviciu Producţie, de la RAJDP Vâlcea.


Drumurile judeţene, „Cenuşăreasă" fără bani


Drumurile judeţene au rămas un fel de „Cenuşăreasă" în comparaţie cu drumurile naţionale. „Dacă pentru drumurile naţionale se accesează fel de fel de fonduri europene pentru modernizare, sunt foarte multe proiecte, drumurile judeţene au rămas în urmă. Reabilitarea unui drum presupune inclusiv reabilitarea podurilor, podeţelor, iar aici lucrurile sunt şi mai serioase. Un pod trebuie să-i acorzi o garanţie minimă de cel puţin 50 de ani şi nu se poate face niciun fel de rabat de la calitate. Va dau un exemplu! Pentru podul de la Muereasca, care duce către Mănăstirea Frăsinei, ni s-a cerut să-l facem cu 6,6 miliarde lei. Nu se putea aşa ceva! A venit firmă şi îl construieşte cu 12-14 miliarde lei", a mai spus ing. Bodescu. O firmă italiană care a făcut lucrările de artă de la Câineni-Boişoara, a venit anul acesta, după o sută de ani, şi a prezentat Consiliului Judeţean Vâlcea contractul prin care a expirat garanţia lucrărilor efectuate.

Râmnicu Vâlcea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite