FOTO Au început lucrările pe Valea Oltului. Circulaţia restricţionată, în continuare, pe DN 7

0
Publicat:
Ultima actualizare:
DN 7 / E 81, pe Valea Oltului - locul unde s-a surpat drumul după ce zidul de sprijin s-a prăbuşit în Olt, la Câineni - Vâlcea Foto Adevărul
DN 7 / E 81, pe Valea Oltului - locul unde s-a surpat drumul după ce zidul de sprijin s-a prăbuşit în Olt, la Câineni - Vâlcea Foto Adevărul

După vizita ministrului Transporturilor pe Valea Oltului, luni, 9 martie, au fost demarate lucrările de reparare a DN 7 / E 81, în zona unde zidul de sprijin s-a prăbuşit.

GALERIE FOTO

Duminică, 8 martie, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode a mers să vadă situaţia DN 7 / E 81, după ce pe o porţiune din judeţul Vâlcea, zidul de sprijin al acestei artere rutiere a ajuns în râul Olt şi să ceară urgentarea consolidării acestui drum.

La km 238 + 120 m, la Câineni, pe sensul de mers Vâlcea - Sibiu, o parte de sub partea carosabilă s-a desprins, pe data de 5 martie, iar asfaltul s-a lăsat pe o porţiune, iniţial de 6 metri, care ulterior s-a extins. 

Luni, 9 martie, Secţia de Drumuri Naţionale Vâlcea din cadrul Direcţiei Regionale a Drumurilor Naţionale Craiova, a demarat lucrările de consolidare a acestei artere rutiere de importanţă strategică naţională şi europeană, fiind o punte între Ardeal şi sudul ţării, care leagă Bucureştiul de Vama Nădlac.  

Lucrări diferite pe acelaşi drum

De-a lungul timpului s-a tot vorbit despre diferenţa privind calitatea lucrărilor de pe DN 7 / E 81, pe Valea Oltului, în sensul că aceasta este net superioară pe porţiunea din judeţul Sibiu, în comparaţie cu cea existentă în Vâlcea, la câţiva kilometri depărtare. Lucru care se vede şi cu ochiul liber. 

Dincolo de aceste aspecte, s-au făcut şi o serie de interpelări de-a lungul timpului către Ministerul Transporturilor în care au fost semnalat faptul că, între Racoviţa şi Câineni, „asfaltarea DN 7 s-a făcut cu materiale de proastă calitate”, motiv pentru care „numărul accidentelor a explodat”.

Urmare a acestor interpelări s-a aflat că în acest an sunt prevăzute a fi executate lucrări de covor asfaltic de 61 de kilometri pe DN 7 / E 81, o intervenţie preconizată încă de anul trecut când nu s-a putut realiza procedura de achiziţie, amânată din cauza contestaţiilor.

În afara covorului asfaltic, şi structura drumului este afectată pe unul dintre cele mai tranzitate drumuri din România, în mod special de traficul greu.

Refacerea DN 7 / E 81 - soluţie pe termen scurt, autostrada Sibiu - Piteşti - soluţia permanentă

La Vâlcea, ministrul Lucian Bode a precizat că lucrările, indiferent pe ce drum s-ar face, trebuie să respecte standardele de siguranţă şi calitate, şi implicit procedurile legale. 

Acesta a recunoscut că România nu se mai poate baza doar pe reţeaua de drumuri naţionale şi că urgenţele de genul refacerii porţiunii distruse din DN 7 / E 81 reprezintă o soluţie pe termen scurt, adevărata soluţie fiind autostrada Sibiu - Piteşti.

Lucrările pentru consolidarea DN 7 / E 81 au fost demarate de luni, 9 martie, pe baza unei hotărâri pentru situaţii de urgenţă / calamitate, şi obţinerii între timp a expertizei şi a autorizaţiei de construcţie necesare în astfel de cazuri. În plus, s-a cerut intensificarea ritmului de lucru pentru ca traficul să se desfăşoare cât mai repede la parametri normali şi în condiţii de maximă siguranţă. 

În continuare, se va circula în zonă alternativ, prin dirijare.

Râmnicu Vâlcea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite