Ploieşti: Tiberiu Militaru face creaţie web pentru multinaţionale din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Are mereu la el o tabletă grafică şi un carneţel în care îşi notează ideile năstruşnice care îi vin în timpul zilei, dar cea mai mare pasiune a lui sunt motocicletele.

În calitate de art director la o firmă de băuturi răcoritoare din Polonia care şi-a deschis o filială în Vălenii de Munte, Tiberiu Militaru răspunde de creaţia grafică. De fapt, în responsabilitatea lui cad aspecte dintre cele mai diverse şi extrem de importante, precum imaginea companiei în România sau conceperea mesajelor din campaniile de promovare ale firmei.

Acesta este job-ul lui stabil, însă face creaţie web, în regim freelancer, pentru mulţi clienţi importanţi din ţara noastră, precum firme de electrocasnice, ambalaje sau pizzerii. "Faţă de alte domenii, în creaţia web nu trebuie să ai expoziţii la Luvru pentru ca cineva să-şi dea seama că eşti bun. Este suficient un portofoliu", a observat Tiberiu Militaru.

De când se ştie, a avut înclinaţie pentru pictat şi a trecut prin etapele icoanelor pe sticle, tatuaje şi, în final, grafică, moment în care şi-a dat seama că a găsit ceea ce îi place să facă. "Există un singur dezavantaj în acest domeniu. Indiferent cât de mult talent ai, abia după 3-4 ani poţi spune că ajungi să câştigi bani, iar din această cauză mulţi renunţă la acest drum", spune Tiberiu.

Şi el a întâmpinat aceleaşi obstacole, însă după 8 ani de experienţă în creaţia web a ajuns în situaţia de a-şi permite să-şi selecteze clienţii sau de a percepe onorarii pe măsura muncii depuse. "Dacă aş avea suficienţi bani, aş face gratis creaţie, dar nu este cazul. Însă, indiferent de faptul că fac o lucrare de 10 sau de 500 de euro, o fac la aceeaşi calitate, cu multă pasiune. Asta îmi şi place, e un domeniu în care nu te plictiseşti şi se învaţă tot timpul", spune Tiberiu.

Afişe pentru campanii rutiere naţionale

O altă mare pasiune a lui sunt motocicletele. Răspunde în fiecare an de imaginea festivalului moto Heavy Readers de la Păuleşti, iar motocicliştii din toată ţara şi Poliţia Rutieră folosesc afişele concepute de el pentru campanii naţionale de informare şi prevenire a accidentelor. "Sunt foarte puţini şoferii care iau în seamă mesajele unor campanii rutiere, dar, dacă unul singur a încetinit viteza, eu consider că mi-am atins scopul şi am ieşit din lentoarea reacţiilor, specific românească", crede Tiberiu. Pentru clubul de motociclism lucrează gratis şi deseori sunt nevoiţi să scoată bani din buzunar pentru a duce la capăt o acţiune de informare.

Pentru concepţie se foloseşte deseori de aspecte din viaţa de zi cu zi, şi de aceea are mereu la el un carneţel în care îşi notează ideile. "Am un principiu, dacă nu ai inspiraţie, opreşte-te şi reia munca mai târziu, altfel îţi pierzi timpul".

Profil

Născut. 31 mai 1980, Măgurele

Familie. Necăsătorit.

Studii. Facultatea de marketing

Ce-i place

Singurul lucru pe care l-ar face, dacă nu ar fi creaţia web, este stand-up comedy, dar deocamdată se mulţumeşte să privească, deşi prietenii îl încurajează să încerce şi scena.

Ce nu-i place

Bădărănia, ignoranţa şi mitocanii îi displac profund, mai ales că aceştia din urmă sunt şi cei cărora le place cel mai mult să iasă în faţă.

Ce este o tabletă grafică?

T.M: Este un periferic destinat profesioniştilor care lucrează în design grafic şi au nevoie de precizia unui stilou şi o tabletă în loc de mouse. Rezultatul este astfel mult îmbunătăţit, iar calitatea excepţională.

Un grafician este un angajat tipic?

T.M: Nu, aş putea spune că din contră. Sunt înţeles că lucrez într-un anumit ritm şi nu pot face o sarcină la comandă, am nevoie de inspiraţie. Am avut şi noroc să lucrez cu oameni de marketing cu foarte mult bun gust, din punct de vedere vizual.

Pentru ultimele noutăţi din Ploieşti, click pe poza de mai jos

logo ads
Ploieşti

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite