Protocol pentru interoperabilitatea serviciilor de salvare montană. Intervenţiile în caz de avalanşe, rătăciţi sau dispăruţi vor fi mai operative
0Asociaţia Naţională a Salvatorilor Montani şi Ministerul Afacerilor Interne au încheiat protocolul care va asigura cadrul legal de interoperabilitate a serviciilor de salvare montană pentru intervenţii în caz de avalanşe, rătăciţi sau dispăruţi, prin crearea unei baze de date a tuturor unităţilor canine de intervenţie.
Toate acestea, pentru a se putea interveni cu operativitate în funcţie de zona de intervenţie!
Prin acest protocol pot fi accesate fonduri în vederea dotării cu autoutilitare şi GPS-uri speciale pentru unităţile canine de intervenţie, precum şi pregătiri comune ale D.S.U. şi Salvamont - şcolarizări, workshop-uri - în ţară şi în străinătate.
Responsabil pentru deruralea protocolului este Ion Sănduloiu, directorul Salvamont Argeş (foto jos).
Documentul a fost semnat miercuri de Raed Arafat, secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, şi de Sabin Cornoiu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Salvatorilor Montani.
Asociaţia a primit şi medalia aniversară a DSU, pentru succesul acestui proiect şi pentru operativitatea cu care a intervenit în operaţiunile montane.