Premieră! Dacia a lansat noul Duster Pick-Up la Colibaşi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
dacia

Procesul de transformare a maşinii a durat doi ani, pentru a răspunde cerinţelor principalului client, O.M.V.Petrom care a comandat 500 de vehicule.

Premieră la uzinele Dacia Renault, de la Colibaşi. După o muncă de cercetare de doi ani, inginerii de la Dacia au reuşit să producă un vehicul care să corespundă cerinţelor actuale. O maşină de teren care să poată merge pe absolut orice fel de drum, robustă şi care să poată oferi securitate, aşa luând  naştere Dacia Duster Pick-Up. Primul client a fost gigantul O.M.V. Petrom, care a comandat deja 500 de vehicule, acestea urmând să fie livrate până în 2015. Ieri, Gabriel Selischi, membru al directoratului O.M.V., a primit cheile primului Duster Pick-up, din partea lui Nicholas Maure, directorul general al Dacia, fiind livrate deja primele şapte maşini.


Duster-ul Pick-Up poate transporta până la 450 de kilograme


Noul  Duster este derivat din modelul 4x4 de serie şi este echipat cu motorul de 1,2dCi, de 110 c.p. Deasemenea, el a fost modificat pentru a corespunde cerinţelor specifice din industria de petrol şi gaze. Astfel, el are o cabină simplă, cu două locuri, iar luneta, de dimensiuni medii, este protejată de un grilaj. La rândul său, cabina este ranforsată exterior, oferind protecţie mărită pasagerilor în cazul în care maşina se răstoarnă. Bena are o lungime de 1,7 metri şi poate transporta o încărcătură de 450 de kilograme.
Pentru realizarea noului Duster Pick-Up, inginerii de la Titu au colaborat cu specialiştii de la Romturingier, reuşindu-se  în final omolagarea RAR a noului model: ”Proiectul de transformare a modelului Duster în versiunea Pick-Up a reprezentat pentru noi o adevărată provocare căreia i-am făcut faţă prin mobilizarea tuturor echipelor noastre. Suntem mândrii de rezultatul obţinut şi de faptul că am reuşit într-un termen scurt, conform standardelor industriei auto, să oferim soluţia potrivită la cerinţele unui caiet de sarcini foarte exigent” a precizat Stelian Ion, director  S.C. Turingia.

Clienţii au fost extrem de mulţumiţi de felul în care arată Duster-ul Pick-Up. Gabriel Selischi, director în cadrul O.M.V. Petrom a declarat că, prin încheierea acestui parteneriat, se recunoaşte calitatea vehiculelor produse la Colibaşi şi că, în felul acesta, se asigură locurile de muncă pe piaţa internă: ”Sunt mulţumit că vom putea folosi vehicule româneşti pe drumurile grele din România. În felul acesta sperăm să reducem costurile de exploatare şi astfel să ajungem la independenţa energetică a ţării”, a mai declarat Selischi.

Potrivit lui Gabriel Selischi, modelul lansat astăzi corespunde întocmai cerinţelor unei maşini care poate fi folosită pe orice fel de teren:  ”Noul model este exact ceea ce aşteptam având în vedere că noi în România avem peste 9000 de sonde active, iar de cele mai multe ori drumul până la ele este impracticabil. Noul model ne satisfice din toate punctele de vedere corespunzând perfect din punct de vedere al raportului calitate-pret, dar şi din punct de vedere al securităţii pe care îl oferă pasagerilor. Noi sperăm ca pe viitor colaborarea între cele două societăţi să continue” a completat el.

Nicolas Maure, directorul general al Dacia, s-a arătat extrem de mulţumit de noul parteneriat şi a declarat că uzina de la Colibaşi are capacitatea de a răspunde solicitărilor  tuturor clienţilor cu nevoi deosebite: ”Ne bucurăm că un client ca O.M.V Petrom a avut încredere să apeleze la serviciile noastre, având în vedere diversitatea ofertelor de pe piaţa auto. Este cunoscut faptul că O.M.V. este unul dintre giganţii pieţei energetice din  România, iar parteneriatul dintre cele două societăţi este binevenit”.

Prin acest parteneriat, O.M.V. Petrom şi-a redus costurile pentru achiziţii cu 25%, faţă de costul achiziţiilor externe.

După finalizarea acestei colaborări se aşteaptă continuarea parteneriatului între cei doi giganţi economici. Parteneriatul în care a fost implicat şi Romturingier este mana cerească pentru societatea din Câmpulung, în condiţiile în care la Câmpulung industria auto a cunoscut cel mai mare regres odată cu închiderea uzinei ARO.

Se pare că industria auto din România va primi un balon de oxigen, odată  cu implementarea programului ”Prima Maşină”, statul urmând să garanteze pentru 20.000 de unităţi. În continuare marele of al celor de la uzină şi al sindicatelor îl reprezintă faptul că nu au rută directă Piteşti-Sibiu-Arad, iar activitatea lor este încetinită de lipsa acestor facilităţi: ”Zilnic în România intră şi ies 2000 de TIR-uri preţul fiind în plus de 30 de euro/maşină zilnic. Dar în urma întâlnirilor de ieri sperăm că autorităţile vor lua măsuri în acest sens” a mai precizat directorul general al Dacia.

Dacia Duster Pick-Up este ultimul model lansat la Uzina Dacia de la Mioveni şi se pare că şi acesta va fi unul de succes datorită interesului acordat de către marile companii din România.

În urma lansării de astăzi a Dacia Duster Pick-Up, pretul nu a fost stabilit, fiind vorba de o negociere directă între cele două societăţi.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite