Premieră! Dacia a lansat noul Duster Pick-Up la Colibaşi
0Procesul de transformare a maşinii a durat doi ani, pentru a răspunde cerinţelor principalului client, O.M.V.Petrom care a comandat 500 de vehicule.
Premieră
la uzinele Dacia Renault, de la Colibaşi. După o muncă de cercetare de doi ani,
inginerii de la Dacia au reuşit să producă un vehicul care să corespundă
cerinţelor actuale. O maşină de teren care să poată merge pe absolut orice fel
de drum, robustă şi care să poată oferi securitate, aşa luând naştere Dacia Duster Pick-Up. Primul client a
fost gigantul O.M.V. Petrom, care a comandat deja 500 de vehicule, acestea
urmând să fie livrate până în 2015. Ieri, Gabriel Selischi, membru al
directoratului O.M.V., a primit cheile primului Duster Pick-up, din partea lui
Nicholas Maure, directorul general al Dacia, fiind livrate deja primele şapte
maşini.
Duster-ul Pick-Up poate transporta până
la 450 de kilograme
Noul Duster este derivat din modelul 4x4 de serie şi este echipat cu motorul
de 1,2dCi, de 110 c.p. Deasemenea, el a fost modificat pentru a corespunde
cerinţelor specifice din industria de petrol şi gaze. Astfel, el are o cabină
simplă, cu două locuri, iar luneta, de dimensiuni medii, este protejată de un
grilaj. La rândul său, cabina este ranforsată exterior, oferind protecţie
mărită pasagerilor în cazul în care maşina se răstoarnă. Bena are o lungime de
1,7 metri şi poate transporta o încărcătură de 450 de kilograme. Pentru
realizarea noului Duster Pick-Up, inginerii de la Titu au colaborat cu
specialiştii de la Romturingier, reuşindu-se
în final omolagarea RAR a noului model: ”Proiectul de transformare a modelului Duster în versiunea
Pick-Up a reprezentat pentru noi o adevărată provocare căreia i-am făcut faţă
prin mobilizarea tuturor echipelor noastre. Suntem mândrii de rezultatul
obţinut şi de faptul că am reuşit într-un termen scurt, conform standardelor
industriei auto, să oferim soluţia potrivită la cerinţele unui caiet de sarcini
foarte exigent” a precizat Stelian Ion, director S.C. Turingia.
Clienţii au fost extrem de mulţumiţi de felul în care arată Duster-ul Pick-Up. Gabriel
Selischi, director în cadrul O.M.V. Petrom a declarat că, prin încheierea
acestui parteneriat, se recunoaşte calitatea vehiculelor produse la Colibaşi şi
că, în felul acesta, se asigură locurile de muncă pe piaţa internă: ”Sunt
mulţumit că vom putea folosi vehicule româneşti pe drumurile grele din România.
În felul acesta sperăm să reducem costurile de exploatare şi astfel să ajungem
la independenţa energetică a ţării”, a mai declarat Selischi.
Potrivit
lui Gabriel Selischi, modelul lansat astăzi corespunde întocmai cerinţelor unei
maşini care poate fi folosită pe orice fel de teren: ”Noul model este exact ceea ce aşteptam având
în vedere că noi în România avem peste 9000 de sonde active, iar de cele mai
multe ori drumul până la ele este impracticabil. Noul model ne satisfice din
toate punctele de vedere corespunzând perfect din punct de vedere al raportului
calitate-pret, dar şi din punct de vedere al securităţii pe care îl oferă
pasagerilor. Noi sperăm ca pe viitor colaborarea între cele două societăţi să
continue” a completat el.
Nicolas Maure, directorul general al Dacia, s-a arătat extrem de mulţumit de
noul parteneriat şi a declarat că uzina de la Colibaşi are capacitatea de a
răspunde solicitărilor tuturor clienţilor cu nevoi deosebite: ”Ne bucurăm
că un client ca O.M.V Petrom a avut încredere să apeleze la serviciile noastre,
având în vedere diversitatea ofertelor de pe piaţa auto. Este cunoscut faptul
că O.M.V. este unul dintre giganţii pieţei energetice din România, iar parteneriatul dintre cele două
societăţi este binevenit”.
Prin acest parteneriat, O.M.V. Petrom şi-a redus costurile pentru achiziţii cu 25%, faţă de costul achiziţiilor externe.
După finalizarea acestei colaborări se aşteaptă continuarea parteneriatului între cei doi giganţi economici. Parteneriatul în care a fost implicat şi Romturingier este mana cerească pentru societatea din Câmpulung, în condiţiile în care la Câmpulung industria auto a cunoscut cel mai mare regres odată cu închiderea uzinei ARO.
Se pare că industria auto din România va primi un balon de oxigen, odată cu implementarea programului ”Prima Maşină”, statul urmând să garanteze pentru 20.000 de unităţi. În continuare marele of al celor de la uzină şi al sindicatelor îl reprezintă faptul că nu au rută directă Piteşti-Sibiu-Arad, iar activitatea lor este încetinită de lipsa acestor facilităţi: ”Zilnic în România intră şi ies 2000 de TIR-uri preţul fiind în plus de 30 de euro/maşină zilnic. Dar în urma întâlnirilor de ieri sperăm că autorităţile vor lua măsuri în acest sens” a mai precizat directorul general al Dacia.
Dacia Duster Pick-Up este ultimul model lansat la Uzina Dacia de la Mioveni şi se pare că şi acesta va fi unul de succes datorită interesului acordat de către marile companii din România.
În urma lansării de astăzi a Dacia Duster Pick-Up, pretul nu a fost stabilit, fiind vorba de o negociere directă între cele două societăţi.