FOTO Încă un simbol al Piteştiului va dispărea de pe hartă. Au început demolările la Gara Sud

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Gara Piteşti Foto Laurenţiu Ionescu
Gara Piteşti Foto Laurenţiu Ionescu

Imagini care nu pot fi uitate de nostalgicii Piteştiului de altădată. Cupele excavatoarelor au muşcat astăzi din pereţii Gării din Piteşti începând astfel demolarea acesteia.

Cei care şi-au dat acordul de demolare sunt chiar autorităţile locale. În iunie 2009, Consiliul Local Piteşti a votat aprobarea derularii de către municipalitate a unui parteneriat cu CFR, pentru modernizarea Gării Sud Piteşti. În cadrul acestui proiect, ce va fi finanţat integral de Căile Ferate, actuala clădire a gării a primit aviz de demolare. „Din păcate, nu se mai poate consolida structura realizată cu circa 130 de ani în urmă. Gara este construită din paiantă şi până acum s-a mai încercat recondiţionarea ei dar nu a avut succes.Se pare că singura soluţie a rămas demolarea ei”, declara atunci pentru Adevărul, viceprimarul Cornel Ionică.

Gara din Piteşti, deşi era o clădire-tip, similare fiind construite şi la Buzău, Bacău şi Mărăşeşti, a fost singura care a mai rămas în picioare, celelalte fiind demolate rând pe rând.

În septembrie 1866, Parlamentul României a aprobat construcţia unei linii de 915 kilometri prin Vârciorova, Piteşti, Bucureşti, Buzău, Brăila, Galaţi şi Tecuci, toate oraşe importante la acea vreme. Costul construcţiei era la acel timp de 270.000 de franci de aur pe kilometru şi construcţia a fost încredinţată consorţiului german Strousberg. Linia a fost deschisă în mai multe faze - prima parte, Piteşti - Bucureşti - Galaţi - Roman, a fost deschisă la 13 septembrie 1872, iar partea Vârciorova - Piteşti pe 9 mai 1878. Linia Vârciorova - Roman a fost o parte importantă a infrastructurii feroviare române deoarece a făcut legătura între extremităţile regatului, fiind o conexiune importantă pentru călători şi marfă între oraşe importante ale Ţării Româneşti şi ale Moldovei.Tot la 13 septembrie 1872, odată cu deschiderea oficială a liniei Piteşti-Bucureşti a fost inaugurată şi Gara din Piteşti

Firma care se ocupă de demolarea clădirii a montat în jurul acesteia un gard de protecţie şi a început să dărâme zidurile bătrânei gări. Au demontat bucată cu bucată acoperişul şi apoi cupa unui excavator a fost cel care a dărâmat primul zid.Era cel pe care scria odată pe o placa de metal vopsită în albastru şi tricolor - „Piteşti“.

Piteşti

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite