Circuitul din munţi unde poţi face drifturi legale: se întinde pe 70.000 de metri pătraţi, într-un peisaj de vis

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La 180 de kilometri de München şi la 70 de kilometri de Salzburg, în Austria se află un spectaculos complex cu circuite auto unde poţi testa maşini şi motociclete în condiţii extreme şi unde poţi face drifturi legale. Deschis în 1989, Complexul OAMTC Saalfelden se întinde pe 70.000 de metri pătraţi şi se află într-un peisaj de vis, în Alpii austrieci

De la aeroportul din München se merge aproape două ore şi jumătate cu maşina, iar peisajul de pe drum face toţi banii. Până la circuitele de la Saalfelden, se trece prin mai multe sate austriece încântătoare, cu sute de căsuţe superb împodobite şi pline de flori la fiecare geam.

Dacă doriţi să petreceţi cel puţin o noapte în Austria după ce aţi făcut curse şi drifturi, cea mai bună opţiune este Hotelul Gut Brandlhof,  aflat chiar lângă circuitele de la Saalfelden. Hotelul, deschis în 1982, are 200 de camere şi în foarte multe perioade sunt ocupate, având în vedere că multe companii de top din industria auto aleg să îşi lanseze noile modele sau să le testeze în condiţii extreme chiar la Saalfelden. Preţul unei camere la hotel porneşte de la 200 de euro pe noapte, cu mic dejun inclus.

image

Complexul OAMTC de la Saalfelden are, atunci când nu e zăpadă, şi câteva zeci de mii de metri pătraţi de circuite offroad, inclusiv o pantă unicat în Europa cu grad de înclinare de 70 de grade.

CÂT COSTĂ SĂ FACI DRIFTURI PE GHEAŢĂ SAU PE USCAT

Doritorii se pot pregăti pe circuitele de la Saalfelden cu maşina, camionul, motocicleta sau chiar cu autobuzul, fiind oferite numeroase programe speciale de condus. Numărul maxim de persoane ce se pot antrena simultan pe pistele de la Saalfelden este de 48, împărţite în patru grupe. Poţi veni şi cu maşina proprie pe circuitele de la Saalfelden, care sunt deschise şi vara, şi iarna. O jumătate de zi de pregătire intensă cu maşina proprie costă 165 de euro, iar dacă vii cu motocicleta, te costă 218 euro. Dacă vrei să înveţi să faci drifturi ca profesioniştii, o jumătate de zi pe circuitul de la Saalfelden, cu instructor inclus, costă 265 de euro.

image

Mai multe companii majore din industria auto, în frunte cu Mercedes şi BMW, oferă pachete cu cazare şi pregătire incluse, preţurile pornind de la 600 de euro pentru o zi de pregătire pe circuite şi o noapte de cazare cu mic dejun inclus. Pentru cei care doresc să facă pregătire pe piste la nivelul profesionist, pachetele pot ajunge să coste şi câteva mii de euro, cu două sau trei nopţi de cazare incluse.

Cele mai spectaculoase circuite sunt cele de iarnă, acestea putând fi testate din decembrie până în ianuarie într-un decor fantastic.

MAŞINI DE SUTE DE MII  DE EURO TESTATE  ÎN CONDIŢII EXTREME

image

Am avut ocazia să petrec aproape opt ore pe circuitele acoperite cu gheaţă de la Saalfelden, conducând maşini de sute de mii de euro. Dimineaţa, după un instructaj de mai bine de o jumătate de oră făcut de specialiştii de la Mercedes, am pornit la drum, sau mai bine zis, am pornit la circuite, împărţiţi în mai multe echipe ce aveau la dispoziţie fiecare câte şase automobile şi un instructor.

Prima provocare a fost aceea de a urca cu maşinile din gama S-Class o pantă cu înclinaţie de 30 de grade, pantă ce avea trei piste: una udă, cea din mijloc, acoperită cu gheaţă, şi a treia, uscată. Concret, trebuia să urci până la jumătatea fiecărei piste cu sistemul ESP pornit, apoi trebuia să îl dezactivezi şi să urci până în vârf. Bineînţeles că porţiunea cu gheaţă ne-a pus cel mai mult la încercare şi au fost câteva maşini, inclusiv cea condusă de subsemnatul, care nu au reuşit să urce pe gheaţă până în vârf şi a trebuit să revină la baza pantei. 

image

A urmat un test ce i-a făcut pe toţi participanţii să se simtă ca nişte copii pe un teren de joacă încântător şi provocator. Concret, am mers cu maşinile câţiva kilometri până la un circuit acoperit cu gheaţă unde am făcut mai multe slalomuri cu sistemul ESP activat şi după aceea dezactivat. Traseul de slalom a fost următorul: trebuia să mergi printre şase jaloane, apoi să virezi brusc la dreapta fără a ieşi în decor, să mergi aproximativ 30 de metri, după care să virezi din nou dreapta şi să mergi pe un drum de gheaţă cu puţin mai lat decât maşinile, lung de vreo 200 de metri şi mărginit de 10 jaloane. Şi chiar a fost o joacă de copii pe gheaţa demnă mai degrabă de un patinoar decât de un circuit auto. Asta şi datorită cauciucurilor Bridgestone ce s-au comportat perfect.

CUM E CU 80 KM/H PE UN CIRCUIT PLIN DE GHEAŢĂ

Şi după seria de slalomuri şi o pauză de revigorare, a urmat partea cea mai aşteptată: drifturile legale. Locurile acţiunii au fost trei minicircuite. Primul dintre ele a avut mai multe viraje strânse, şi aici am experimentat pentru prima oară sistemul Pre-Safe de la Mercedes-Benz, sistem ce printre altele strângea centura de siguranţă în clipa în care simţea că e riscul să scapi maşina de sub control. Însă chiar dacă au fost şi mai multe patinări pe gheaţă, maşinile nu au scăpat de sub control, sistemele din dotare şi anvelopele având de fiecare dată eficienţă maximă. Personal, cel mai interesant mi s-a părut primul minicircuit, acolo unde încă de la primul viraj, pe care l-am abordat cu viteză un pic mai mare, am fost la un pas de a ieşi cu maşina pe margine, direct pe zăpada subţire. Însă câteva manevre de redresare făcute cu volanul s-au dovedit a fi suficiente pentru a reveni pe drumul cel bun, chiar dacă acoperit în întregime de gheaţă. Frânele puse la momentul potrivit pe porţiunile potrivite erau un preambul al unor serii de drifturi scurte şi fără riscuri, dar pline de distracţie cât cuprinde. O porţiune pe care trebuia să o abordezi cu maximă atenţie şi cu viteză sub 50 km/h era la seria de trei viraje consecutive de la jumătatea circuitului, acolo unde porţiunea de gheaţă era cu adevărat una periculoasă. Însă am trecut de ea cu bine în fiecare dintre cele şase ture efectuate pe circuit, ture ce se terminau de fiecare dată cu şase viraje largi şi porţiuni drepte mai lungi unde puteai călca pedala de acceleraţie fără probleme până la 80 km/h.

image

La fel a fost şi pe al doilea minicircuit, unul cu viraje mai largi şi unde distracţia combinată cu o adrenalină încântătoare au fost la ele acasă.

În fine, un alt test care ne-a convins încă o dată de combinaţia impecabilă maşină-anvelope a fost cel al evitării unui obstacol pe o suprafaţă udă la o viteză de maximum 50 km/h, prilej cu care făceai şi altă serie de drifturi legale.

16 MAŞINI TESTATE PE GHEAŢĂ

Evenimentul de la Saalfelden, la care au participat zeci de jurnalişti din toată Europa, a fost organizat, la sfârşitul lunii ianuarie, de către Bridgestone, cel mai mare producător de anvelope din lume, împreună cu Mercedes-Benz. În fapt, a fost un test driving în condiţii de iarnă. Pentru jurnaliştii prezenţi, a fost şi o ocazie specială şi memorabilă de a face drifturi pe gheaţă, în condiţii absolute de siguranţă. 

Programul a inclus o zi la centrul de testare a celor mai importante automobile ale producătorului german. Am avut ocazia şi şansa să testăm nu mai puţin de 16 modele Mercedes, de la A-Class şi GLC Coupe până la S-Class şi SLC Roadster. Am testat inclusiv două modele cu propulsie hibridă care s-au comportat foarte bine, inclusiv la drifturile pe gheaţă.  Pe vehiculele pe care le-am condus am avut ocazia să testăm trei tipuri de anvelope de iarnă Bridgestone, toate având aderenţă foarte bună, siguranţă şi viteză de răspuns impecabilă.

După drifturi merge o zi de schi la Zell am See

De la Saalfelden sunt doar 16 kilometri până la celebra staţiune Zell am See, distanţă pe care o parcurgi cu maşina în aproximativ zece minute. Zell am See are în total nu mai puţin de 138 de km de pârtii de ski.  Preţul unui ski pass pentru o zi porneşte de la 46 de euro, un ski pass pe două zile pentru adulţi costă 100 euro, iar pentru copii – 50 de euro. Skipass-ul „Zell am See/Kaprun“ vă permite accesul la 50 de instalaţii de transport pe cablu şi la cei 138 de kilometri de pârtii în cele două domenii schiabile Maiskogel şi Schmittenhöhe, precum şi la gheţarul Kitzsteinhorn – care se întinde până la 3.029 de metri altitudine. Dacă doriţi să rămâneţi mai mult timp la Zell am See, preţul unei nopţi de cazare cu mic dejun la pensiunile din staţiune porneşte de la 30 de euro, iar pentru un apartament trebuie să scoateţi din buzunar cel puţin 70 de euro pe noapte.

Regiunea Saalfelden, una dintre cele mai vechi din Austria, este locuită fără întrerupere încă din perioada târzie a Epocii Fierului, atunci când triburi celtice s-au stabilit aici. Începând din secolul al VII-lea, la Saalfelden s-au stabilit bavarezii din nord. Când zona a devenit parte a Imperiului Carolingian, teritoriul a fost încorporat în provincia francă Pinzgau. Terenurile din regiunea Saalfelden au fost cumpărate de către arhiepiscopul Hartwig de Salzburg în jurul anului 1000. Oraşul Saalfelden, ce are aproximativ 16.000 de locuitori în prezent, a fost prima oară menţionat ca târg comercial în secolul al XIV-lea. A fost parte a arhiepiscopiei de Salzburg până la secularizarea sa din 1803.

Mai mulţi sportivi care au obţinut medalii olimpice, mondiale şi europene la biatlon şi la sărituri cu skiurile s-au născut la Saalfelden. Este vorba de Felix Gottwald, Simon Eder, Julian Eberhard şi Tobias Eberhard. Din 2006, o competiţie internaţională de triatlon are loc anual la Saalfelden în luna august, la ea participând sute de sportivi din toată lumea.

Piteşti



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite