Zece autobuze second-hand, cumpărate din Olanda, vor circula într-un oraş din România. Cum arată şi cât au costat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autobuzele au fost cumparate din Olanda
Autobuzele au fost cumparate din Olanda

Zece autobuze second hand din Olanda au ajuns în România. Acestea au o capacitate de 89 de locuri, din care 41 pe scaune, fiind dotate cu aer condiţionat.

"Sperăm să fie ultimele autobuze second hand cumpărate pentru oraş, şi să venim în continuare cu o flotă nouă. Sperăm să deservească cinci ani liniile din oraş şi zona metropolitană", a declarat , a anunţat luni, Viorel Pop, directorul general al societăţii Oradea Transport Local – OTL.

Potrivit acestuia, cele zece autobuze marca Man Lion City, fabricate în 2008, au fost achiziţionate de la firma Womy Equipment Supply, în urma unei licitaţii, pentru suma de de 179.500 euro + TVA.

În prezent, se lucrează la obţinerea documentelor de identitate, omologarea la RAR, se efectuează verificări tehnice şi se montează echipamentele de e-ticketing.

Autobuze second-hand

Ca noutate faţă de celelalte autobuze existente în flota locală, în autobuzele recent achiziţionate vor fi montate camere video, care vor fi supravegheate, probabil, de dispeceratul poliţiei locale.

"Căutăm un parteneriat pentru camerele video pe sistem wi-fi, să le urmărească într-un dispecerat permanent," a precizat Viorel Pop.

Mijloacele de transport vor intra în circulaţia de pe traseele orădene cel târziu la începutul lunii august. În prezent, parcul de autobuze al operatorului de transport în comun OTL numără 89 de autobuze.

Autobuze second-hand

Circulaţia pe mijloace de transport în comun se realizează în Oradea cu tramvaie, 65%, restul, de 45%, cu autobuze.

Directorul OTL a precizat că speră să fie ultimele autobuze second-hand cumpărate, având în vedere că se lucrează la un proiect pe fonduri europene pentru achiziţionarea unor autobuze electrice care să înlocuiască toate vechile autobuze clasice.

"Investiţia pe autobuze electrice ar fi destul de mare, având în vedere că unul nou ar costa între 180-185.000 de euro. La ora actuală, suntem în lucru cu elaborarea unui proiect de modernizare a staţiilor de redresare şi montarea unor staţii de încărcare pentru turisme şi autobuze electrice. Ideea e că şi celelalte 20 de tramvaie, care sperăm să vină în cel mult doi ani în Oradea, vor fi tot cu capacitate de recuperare a energiei electrice şi astfel vom putea folosi energia recuperată de la tramvaie, cum se practică şi în alte ţări, şi să o introducem în autobuze electrice. E perspectiva pentru care încercăm să facem un proiect european, ca să înlocuim toate autobuzele din parcul societăţii", a spus Pop.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite