Telefonul Copilului 119 sună în medie de 10 ori pe zi. Copiii reclamă că sunt neglijaţi şi abuzaţi sub diferite forme
0Mulţi dintre ei reclamă forme de abuz fizic, sexual. De asemenea, multe dintre reclamaţii fac referire la faptul că minorii sunt neglijaţi.
Telefonul Copilului sună zilnic. La Iaşi, de exemplu, sună, în medie, de 10 ori pe zi. La numărul 119 pot fi sesizate abuzuri de orice fel asupra copiilor.
Începând din 5 ianuarie, când a fost operaţionalizată linia specială Telefonul Copilului, la Direcţia pentru Protecţia Copilului au fost primite 320 de sesizări.
Dintre acestea, 20 au fost situaţii de urgenţă la care s-a intervenit imediat şi s-au luat măsuri de protejare a minorilor în pericol.
Aproape 44,5% dintre copiii care au sunat la Telefonul Copilului 119 au reclamat că sunt neglijaţi, 11,1% s-au plâns de abuzul emoţional şi psihologic exercitat asupra lor, 11,1% au reclamat că sunt abuzaţi sexual, 22,2% au reclamat alte forme de abuz, iar 3,7% au reclamat abandonul, 3,7% abuzul fizic, 3,7% violenţa în şcoală.
„În general copiii reclamă diferite forme de abuz fizic, sexual. Dar nu numai copii reclamă aceste abuzuri, ci şi vecinii, părinţii, rudele apropiate sau persoanele cu care copiii vin mai des în contact. În urma apelului, este o echipă formată din psiholog şi asistent social care preiau cazul. Se evaluează situaţia şi în funcţie de gravitate există o echipă mobile care se deplasează la faţa locului”, explică Tiberiu Bantaş, purtător de cuvânt al DGASPC Iaşi.
În ceea ce priveşte locul în care s-au petrecut aceste acte de violenţă, majoritatea copiilor au reclamat propria familie, şcoala, pe stradă sau la rude, familie sau la persoana în care se aflau în plasament.