Hunedoara are 200 de kilometri de drumuri de pământ în reţeaua rutieră

0
0

Hunedoara este unul dintre judeţele avantajate în ce priveşte investiţiile în infrastructura rutieră, dar are în componenţă sate în care încă se poate ajunge doar pe drumuri de pământ, impracticabile cu autoturismul în vreme de iarnă. În această situaţie sunt mai multe comunităţi din Ţinutul Pădurenilor, dar şi satele de munte din zona Călanului şi a Orăştiei.

Hunedoara se află pe primul loc între judeţele din Regiunea Vest în ce priveşte lungimea reţelei rutiere, cu peste 3.300 de kilometri de drumuri, dintre care 2.900 de kilometri reprezintă drumuri judeţene şi comunale. Judeţul are aproximativ 40 de kilometri de autostradă şi este străbătut de trei şosele europene (E68, E79 şi E673). Reţeaua drumurilor judeţene totalizează 1.500 de kilometri, însă Hunedoara stă mai prost faţă de judeţele învecinate din Regiunea Vest (Timiş, Arad, Caraş - Severin) la capitolul drumuri modernizate, în raport cu lungimea totală a reţelei rutiere.

„Reţeaua de drumuri judeţene din Hunedoara necesită măsuri de concentrare a investiţiilor pentru modernizarea drumurilor. Un argument este faptul că mai mult de un sfert din drumurile judeţene au o îmbrăcăminte inferioară ca şi calitate, aproximativ 34,3 la sută fiind pietruite şi 12,9 la sută fiind de pământ. Judeţul Hunedoara nu se poziţionează bine nici pentru drumurile cu îmbrăcăminţi durabile (beton asfaltic şi beton de ciment), deoarece în anul 2013 aceste categorii de drumuri deţineau o pondere de doar 24,6 la sută”, a informat Agenţia de Dezvoltare Regională Vest.

Circa 200 de kilometri din reţeaua de drumuri judeţene a Hunedoarei sunt drumuri de pământ, potrivit raportului ADR Vest. Cele mai multe astfel de drumuri sunt în zonele de munte, cu comunităţi mici, cum sunt satele din Ţinutul Pădurenilor, din Munţii Orăştiei şi din Munţii Metaliferi.

Drumurile care aşteaptă modernizarea
Un exemplu este drumul judeţean 687 E care leagă satele Bunila şi Vadu Dobrii, impracticabil cu autoturismul. Drumul de pământ, de circa 10 kilometri, străbate o pădure şi mai multe culmi montane, iar călătorii nu sunt sfătuiţi să se aventureze pe el. Pentru a ajunge în Vadu Dobrii din Bunila, şoferii trebuie să facă un ocol de circa 50 de kilometri, prin Ghelari – Teliucu Inferior – Topliţa, Lunca Cernii de Jos, de unde pot urca pe un alt drum mai accesibil, însă nu şi pe timp de iarnă.  Pentru modernizarea DJ 687E, Consiliul Judeţean Hunedoara a depus un proiect a cărei valoare este de 37.927.865 lei.

Un alt drum hunedorean devenit în ultimii ani ţinta a numeroase reclamaţii este drumul de acces spre cetăţile dacice din Munţii Orăştiei. Ultimii patru kilometri ai drumului judeţean spre Sarmizegetusa Regia sunt închişi pe timp de iarnă, din cauza condiţiilor meteo care nu permit tranzitarea lui. Drumul judeţean va fi modernizat cu fonduri de la Uniunea Europeană, până la sfârşitul anului viitor, potrivit reprezentanţilor Consiliului Judeţean Hunedoara, valoarea proiectului fiind de peste 31 de milioane de lei.

În ultimii ani, în judeţul Hunedoara au fost modernizate drumurile naţionale Simeria – Petroşani, Haţeg – Caransebeş şi mai multe drumuri judeţene, iar în prezent se află în şantier DN 76 Deva – Brad – Oradea, DN 66 Petroşani – Bumbeşti Jiu (Defileul Jiului) şi loturile trei şi patru ale autostrăzii Lugoj – Deva.


Vă recomandăm şi:

FOTO Vadu Dobrii, tărâmul uitat al pădurenilor. Viaţa în satul care a avut mină de fier şi rachete antiaeriene

Vadu Dobrii, în trecut unul dintre cele mai prospere sate din Ţinutul Pădurenilor, a devenit un loc aproape inaccesibil din cauza drumurilor impracticabile care îl leagă de localităţile învecinate. Izolarea satului a făcut ca numărul localnicilor să scadă treptat. Mai puţin de zece familii mai trăiesc aici.

Şosea modernizată cu fonduri europene. Miniştrii Mariana Câmpeanu şi Ramona Mănescu invitaţi la inaugurare     

Un drum judeţean modernizat cu fonduri europene va fi inaugurat sâmbătă, între comuna Teliucu inferior, de la marginea Hunedoarei, şi Lunca Cernii, iar la eveniment au fost invitaţi ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu şi ministrul Muncii, Mariana Câmpeanu.

VIDEO Cum a ajuns şoseaua Hunedoara – Caraş Severin să se oprească în pădure       

Un drum construit pe fonduri de la Uniunea Europeană se opreşte într-o pădure, la ieşirea din judeţul Hunedoara spre Caraş-Severin. Deşi a fost considerat o investiţie strategică menită să îi scoată din izolare pe localnicii care trăiesc în satele de munte din cele două judeţe, în Caraş-Severin nimeni nu a fost interesat de el.

FOTO VIDEO Drum bun spre nicăieri: cea mai ciudată şosea a Hunedoarei se sfârşeşte în pădurile judeţului vecin        

Drumul judeţean construit pe fonduri europene pentru a lega Hunedoara de Caraş-Severin şi pentru a scoate astfel din izolare satele din Munţii Poiana Ruscăi îi duce pe călători în mijlocul unei păduri, la limita dintre judeţele Hunedoara şi Caraş-Severin. Şoseaua a fost construită doar până la ieşirea din judeţul Hunedoara, în timp ce autorităţile din judeţul vecin nu au continuat proiectul.

Hunedoara


Ultimele știri
Cele mai citite