Gheorghe Grec și Alin Popa, doi miliardari hunedoreni în top 500 Forbes
0
Topul celor mai bogați 500 de români, realizat de revista Forbes, cuprinde și doi hunedoreni: Gheorghe Grec, proprietarul hotelului Germisara, care ocupă poziția 193 și Alin Popa, patronul Edy International Spedition care ocupă poziția 230.
Cu o avere estimată la 24-26 de milioane de euro, Gheroghe Grec are afaceri în domeniul turismului. Anul 2010 nu a fost unul tocmai reușit pentru afaceristul hunedorean. Motivul: numărul turiștilor a scăzut Astfel că afacarea nu a trecut de pragul profitabilității. Cu toate acestea cifra de afarei a anului 2010 a fost mai mare decât cea a anului 2009. “ În 2010 am avut o creștere a veniturilor și a gradului de ocupare cu 25 la sută mai mare decât în anul precedent”, a declarat Grec. În momentul de față hotelul Germisara din stațiunea Geoagiu-Băi, îi aduce lui Grec venituri anuale de aproximativ șapte milioane de lei.
Gheorghe Grec, în vârstă de 62 de ani, şi-a făcut un nume în industria berii şi apoi s-a reorientat spre domeniul hotelier. A făcut pasul odată cu vânzarea Bere Mureş către Heineken pentru o sumă-record de 180 milioane de euro, pe care a împărţit-o împreună cu mai mulţi asociaţi. A achiziţionat hotelul Germisara din Geoagiu-Băi, judeţul Hunedoara, cotat la patru stele, în care îşi pusese mari speranţe, dar criza l-a făcut să reanalizeze strategia pe care o adoptase până atunci. Astfel, fostul berar a ajustat preţurile practicate la hotelul său cu -20 la sută şi a reuşit să-şi repună afacerea pe picioare.
Cu o avere estimată la 20-21 de milioane de euro, hunedoreanul Alin Popa ocupă poziția 230, în topul celor mai bogați 500 de români. În vârstă de 40 de ani, Alin Popa este fondatorul Edy Spedition. Anul acesta se împlinesc 20 de ani de la înfiinţarea grupului Edy, unul dintre principalii jucători de pe piaţa de transporturi rutiere de marfă din România. Un business pornit de la zero – un exemplu de model de succes pentru tinerii antreprenori – şi care a ajuns în două decenii de activitate la afaceri de 520 milioane de lei şi o flotă de peste 1.100 de camioane. Iar planurile investitorului nu se opresc aici. Priorităţile sunt dezvoltarea Edy International Spedition, precum şi diversificarea portofoliului Edy Logistics.
După cum el însuşi povesteşte, s-a lansat în business pornind de la zero – se întâmpla la începutul anilor 1990 când făcea primele transporturi de mărfuri cu ajutorul a câteva camioane second-hand. A avut şi noroc, pentru că a reuşit repede să prindă clienţi de top. Astfel, în 2003, încheia un contract de transport cu Coca-Cola, primul client de marcă din portofoliu, care punea bazele unui parteneriat care se menţine şi în prezent.