Cum arată șantierul noilor tuneluri din Autostrada Lugoj-Deva. Lucrări așteptate de un deceniu VIDEO

0
Publicat:

Traseul noului sector de autostradă din vestul României, numit și Autostrada cu tuneluri, a fost conturat în teren, după ce în ultimele zile constructorii au defrișat și decopertat zona celor două viitoare mari ecoducte.

Lucrările au început în zona Holdea. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL
Lucrările au început în zona Holdea. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL

Constructorii celor nouă kilometri rămași neexecutați din Autostrada Lugoj – Deva (video) au revenit pe șantier în zona Holdea, din Hunedoara, unde vor fi construite cele două tuneluri ale autostrăzii din vestul României.

Lucrările pregătitoare pe sectorul tunelurilor au început la mijlocul lunii aprilie 2024, la scurt timp după ce antreprenorul a primit autorizația de construcție.

Până în prezent a fost amenajat drumul tehnologic care parcurge traseul viitoarei autostrăzi și au fost defrișate și decopertate mai multe zone de pe șantier, începând din Holdea, spre Margina.

Constructorul are la dispoziție 34 de luni să termine Autostrada Lugoj - Deva (A1), Lotul 2 ( Km 27+620 – Km 56+220), Secțiunea E și finalizarea Secțiunea D – Etapa 1. Astfel, finalizarea lucrărilor este așteptată în 2026.

„Obiectivul proiectului este reprezentat de construirea a construirea a 9,13 km de autostradă, două tuneluri, două pasaje, trei viaducte și un centru de întreținere și coordonare. Valoarea totală a proiectului este de 2.205.014.636 lei, din care valoarea fondurilor europene aferente Planului Național de Redresare și Reziliență este 909.885.900 lei, contribuția publică națională este de 943.079.870 lei, iar TVA aferent reprezintă 352.048.866 lei”, informa Ministerul Transporturilor.

Autostrada Lugoj Deva, realizată în 15 ani

Autostrada Lugoj - Deva are 100 de kilometri traversează județele Timiș și Hunedoara, din vestul României.

A fost proiectată în anii 2000 o regiune de șes și de câmpie, astfel că în mod normal nu ar fi trebuit să ridice mari probleme de proiectare și execuție.

Însă terenul instabil în anumite porțiuni și sectoarele care traversează arii protejate, incluse pe lista siturilor Natura 2000, au impus construcția unor ecoducte și lucrări, condiționate de mai multe avize din partea statului român.

Lucrările la primul dintre cele patru tronsoane din Autostrada Lugoj-Deva, Lotul 1 Şanoviţa-Dumbrava au început în 2011, iar tronsonul de 27 de kilometri, din județul Timiș, a fost finalizat în 2013.

Sectorul Holdea Margina, cele mai mari întârzieri

Lucrările la celelalte trei loturi, care traversează județele Timiș și Hunedoara, au început în anul următor, 2014, iar loturile 2, 3 și 4 au fost date în folosință în perioada 2017 – 2019, cu excepția tronsonului de nouă kilometri de la limita județelor Hunedoara și Timiș, aflat în prezent în șantier.

Toate cele trei tronsoane trebuiau finalizate în 2016, potrivit contractelor inițiale semnate de statul român și constructori.

Lucrările la sectorul de 9,13 kilometri, numit și Autostrada cu tuneluri, au fost oprite din 2017.

Licitația a fost reluată de CNAIR, iar în 2022 contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor la tronsonul Margina-Holdea, inclusiv a tunelurilor, a fost atribuit unei asocieri conduse de Spedition UMB, pentru suma de peste 1,8 miliarde de lei, fără TVA, bani alocați de statul român prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite