UPDATE A fost ridicată restricţia autovehiculelor de mare tonaj pe Podul Prieteniei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Podul Prieteniei, tot mai şubred / FOTO: Bogdan Vladu
Podul Prieteniei, tot mai şubred / FOTO: Bogdan Vladu

Singurul pod deschis circulaţiei care leagă România de Bulgaria îşi arată încă o dată vârsta. O groapă cu un diametru de peste 100 de centimetri şi o adâncime de aproximativ 80 de centimetri, apărută duminică în carosabilul de pe "jumătatea" bulgărească, a paralizat traficul în zonă.

UPDATE, 10 aprilie: Traficul autovehiculelor de peste 7,5 tone este din nou permis pe Podul Prieteniei. Deşi iniţial autorităţile anunţau faptul că podul va fi redeschis traficului pentru toate categoriile de autovehicule de-abia sâmbătă, restricţiile au fost ridicate joi.

Cu toate aceştia, şoferii care tranzitează în această perioadă Podul Prieteniei, trebuie să ştie că în zona în care a fost descoperit craterul uriaş, traficul se desfăşoară pe o singură bandă.

Măsurile au fost luate de autorităţile bulgare pentru siguranţă, în acest moment căutându-se soluţii pentru astuparea gropii. Provizoriu, peste aceasta afost montată o placă uriaşă din fontă.

---------------------------------------

Problema a fost semnalată de autorităţile bulgare duminică, 7 aprilie. Se pare că groapa uriaşă a fost provocată de o viitură puternică pe Dunăre care a afectat pilonii de rezistenţă ai Podului Prieteniei dcând la surparea porţiunii de carosabil.

Iniţial s-a hotărât ca circulaţia să fie închisă temporar pentru ca specialiştii bulgari să analizeze situaţia şi să găsească o soluţie rapidă.

Placă peste groapă

Pentru moment s-a luat decizia ca peste craterul căscat în asfalt să se aplice o placă uriaşă din fontă.

Ulterior, traficul pe pod a fost redeschis circulaţiei însă doar pentru autovehiculele cu o greutate mai mică de 7,5 tone.

Din această cauză, tirurile nu mai pot traversa momentan podul, acestea fiind redirecţionate către localităţile de la graniţa cu Bulgaria care sunt dotate cu bacuri: Zimnicea, Turnu Măgurele, Calafat, Bechet, Negru Vodă şi Vama Veche.

Podul Prieteniei, “mărul discordiei”

Cu o vechime de aproape şase decenii, Podul Prieteniei a iscat în ultima perioadă o serie de discuţii atât în România cât şi în Bulgaria.

În vara anului 2011, autorităţile de la Sofia au luat decizia de a reduce pentru autoturisme taxa de traversare a podului de la şase euro la doi euro. Bulgarii s-au arătat ulterior nemulţumiţi de faptul că România a decis să menţină taxa la respectivă la şase euro.

Câteva luni mai târziu, Guvernul bulgar plătea peste 700.000 de euro pentru asfaltarea părţii sale din pod din cauza gropilor din carosabil. În replică, România s-a mulţumit cu plombarea gropilor.

De-abia în luna martie CNADNR a decis să asfalteze partea noastră de pod în urma mai multor reclamaţii primite de la şoferi şi a unor materiale prezentate de mass-media.

Cu o lungime de aproximativ doi kilometri, Podul Prieteniei a fost finalizat în anul 1954, lucrările durând doi ani.

Podul are două nivele: unul destinat traficului rutier, iar altul celui feroviar.
 

Giurgiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite