Primele imagini cu asfaltarea podului hobanat, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani din Galați VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

A început asfaltarea podului hobanat din orașul Galați. Construcția face parte din Drumul de Centură, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani din regiune.

Se asfaltează podul hobanat FOTO: CJ Galați
Se asfaltează podul hobanat FOTO: CJ Galați

Se toarnă covorul asfaltic pe podul hobanat. Continuăm lucrările”, a transmis Costel Fotea, președintele CJ Galați, într-un clip video, în care se observă live modul în care se desfășoară operațiunea. 

Podul Hobanat este cea mai complexă construcţie realizată de la Revoluţie din Galați. Pentru construirea celor două rampe ale podului hobanat s-au utilizat peste 35.000 de metri cubi de material, având în vedere că ele au aproape șase metri înălțime în zona de conectare cu podul.

Construcţia va avea înălţimea de 62 de metri şi lungimea de 500 de metri. Podul hobanat va avea o lungime de aproximativ 500 de metri liniari şi este prevăzut cu patru benzi de circulaţie. La final, podul va fi luminat ambiental, pentru a fi pus în valoare.

„Va avea patru benzi şi va fluidiza foarte mult traficul în zonă, deoarece conducătorii auto nu vor mai fi forţaţi să intre prin oraş pentru a-şi continua drumul pe Centura Galaţiului”, a subliniat Costel Fotea.

Podul hobanat face parte din Drumul de Centură Galați, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani. Investiţia prevede modernizarea a 10,45 km de drum și piste pentru biciclişti, cu o lungime totală de 6,5 km. Vor fi realizate, de asemenea, cinci sensuri giratorii.

La finalul lucrărilor, Drumul de Centură va avea patru benzi de circulaţie de la intersecţia cu bulevardul Brăilei şi până la ieşirea în bulevardul George Coşbuc, respectiv, două benzi de circulație pe tronsonul cuprins între strada Alexandru Măcelaru și strada Basarabiei. 

Podul hobanat de la Siret: face parte din Drumul Expres Brăila-Galați

Un alt pod hobanat în construcție este cel peste râul Siret, care va face parte din Drumul Expres Galați-Brăila. Podul hobanat va avea 307 metri liniari, cu o deschidere centrală de 130 de metri și două secundare de câte 80 metri.

Proiectul cuprinde următoarele structuri: viaductul de acces de pe malul drept (896, 42 ml), podul peste Siret (307,75 ml), viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml), pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml).

Pentru acest tip de lucrare, antreprenorul are cinci instalații de foraj mobilizate, urmând ca în perioada următoare să mărească numărul acestora cu încă două.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite