Video Groaza şoferilor, după o călătorie pe un drum naţional din România: „Sunt gropi de peste o jumătate de metru adâncime. Ai toate şansele să mori“ VIDEO
0Grupul Şoferilor din Galaţi - pagina de Facebook în care conducătorii auto postează toate detaliile legate de starea şoselelor, accidente, restricţii, radare, pericole şi multe altele - a luat în vizor, de câteva săptămâni, drumul naţional DN 26.
Materialele video şi la fotografiile postate pe internet despre şoseaua, care face legătura dintre municipiul Galaţi, via Folteşti, cu Vama Oancea-Cahul şi apoi cu judeţele Vaslui şi Iaşi, îi confirmă statutul de pericol public şi o fac o candidată serioasă la titlul neoficial de cel mai prost drum naţional din România. Dezastrul este evident mai ales pentru porţiunea de la Vama Oancea către Vaslui, care nu a mai fost reparată de ani de zile, iar ca urmare arată ca după un bombardament susţinut, având mii de cratere mai mari sau mai mici.
„Este ceva de nedescris“
Gropile imense de pe DN 26 sunt, potrivit celor care postează pe grupul de Facebook demne de declasarea drumului până la statutul de uliţă comunală.
În aceste condiţii, nici nu-i de mirare că şoferii au numai cuvinte „de dulce“ pentru autorităţi. „Fac drumul acest zilnic şi vreau să vă spun că unele gropi sunt vechi de peste 5-6 ani, ceea ce arată că nu s-a făcut nimic de foarte multă vreme. Până la Oancea se mai cârpeşte câte ceva, însă de la Oancea încolo este dezastru. Îţi rupi maşina şi-ţi faci terci măruntaiele. Este ceva de nedescris. Nu cred că am mai găsit aşa drum prost nicăieri în România“, ne-a spus Adrian Onose, şofer pe autospeciala unei firme ce face aprovizionarea cu produse alimentare a magazinelor din localităţile din estul judeţului Galaţi.
Imagine de pe DN 26 FOTO Costel Crângan
„Sunt gropi care au peste o jumătate de metru adâncime. Dacă nu ştii drumul şi nimereşti în una, ai toate şansele să mori. Noi, care trecem des pe acolo, oprim la gropi ca la trecerea peste calea ferată. Nu ştiu ce au de gând autorităţile. Vor să moară oameni pentru a interveni şi ei cu o basculantă de asfalt?“, se întreabă conducătorul auto profesionist Marian Petrea.
Vor să dea în judecată autorităţile
Autorităţile de la Galaţi ridică neputincioase din umeri când vine vorba despre amintita şosea, arătând cu degetul către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (fosta Companie Naţională pentru Autostrăzi şi Drumuri Naţionale). Instituţia n-a făcut schimbări majore în ceea ce priveşte administrarea şoselelor. De altfel, oficialii companiei ne-au răspuns că DN 26 nu este în prima linie de priorităţi pentru porţiunea Oancea-Huşi „din cauza traficului redus în comparaţie cu alte drumuri naţionale“.
Poziţionarea pe hartă a celei mai proaste porţiuni din DN 26 INFOGRAFIE Costel Crângan
Şoferii din grupul de pe Facebook amintit se gândesc că trebuie să facă mai mult decât să se avertizeze unii pe alţii despre starea drumurilor. Un grup de iniţiativă vrea să dea în judecată autorităţile (plecând de la faptul că se percepe o taxă, prin rovignetă, dar nu se asigură nimic de acei bani), pentru ca acestea să fie obligate să repare drumurile.
Aceeaşi strategie va fi aplicată şi în cazul Consiliul Judeţean, care are în administrare cel puţin 100 de kilometri de drumuri aflate într-o stare jalnică, aşa cum este cel care leagă localităţile Ghidigeni şi Cerţeşti (DJ 240A), despre care ziarul „Adevărul” a scris pe larg recent.