Galaţi: 1.500 de ore întârziere la trenurile din Regionala CFR Galaţi
0
Regionala CFR Călători Galaţi a stabilit tristul record de a acumula întârzieri de 91.394 de minute în primele 10 luni ale lui 2009, în mare parte datorate lucrărilor la infrastructură.
Eficientizarea activităţii la CFR rămâne doar un vis frumos. Lucrările nesfârşite la infrastructura feroviară cauzează întârzieri de neconceput în orice ţară a Uniunii Europene.
La Regionala CFR Galaţi întârzierile se măsoară în zeci de mii de minute. Conform datelor oferite de conducerea CFR Călători Galaţi, în primele 10 luni ale anului în curs pe rutele de pe raza regionalei decalajele de la mersul trenurilor totalizează 91.394 de minute, ce înseamnă 1.523 de ore.
Lucrările nesfârşite la infrastructura feroviară însumează 52.198 de minute, în timp ce regionala CFR Călători este responsabilă de întârzierea trenurilor pentru alte 18.479 de minute. De menţionat este că diverse evenimente de forţă majoră, cum ar fi accidentele de tren sau inundaţiile au cauzat întârzieri de 15.093 de minute.
Paradoxal, grevele lucrătorilor la calea ferată au dat peste cap circulaţia trenurilor, nimic nu este mai fals. Cele trei proteste ale ceferiştilor din 2009 au cauzat perturbări ale traficului feroviar pentru doar 51 de minute în primele 10 luni ale anului.
Nici un kilometru fără restricţii de viteză
Decalajele masive de la orarul stabilit al trenurilor nu vor mai reprezenta de pe trei decembrie doar o simplă statistică în arhiva CFR-ului, ci vor putea fi folosite de călători pentru a cere despăgubiri în cazul întârzierilor mai mari de o oră.
Când vine vorba de întârzieri, se poate face chiar un top al sectoarelor de cale ferată, care excelează la acest capitol. De pildă, pe ruta Făurei-Buzău un număr de 15 trenuri au totalizat întârzieri de 241 de minute doar în luna octombrie ca urmare a lucrărilor la infrastructură efectuate între staţiile Rosetti-Cilibia-Buzău Sud.
Altă rută, aceleaşi probleme. Călătorii care circulă pe ruta Galaţi-Urziceni au avut parte de 419 minute de întârziere în acelaşi interval, în condiţiile în care lucrările pe sectorul Vădeni-Baldovineşti nu par să se mai termine.
Cel mai bizar caz este ruta Adjud-Ghimeş, un sector de cale ferată de doar câţiva kilometri, care a depăşit toate recordurile în materie de întârzieri. Limitările de viteză impuse pe acest sector au făcut ca doar într-o lună de zile pe acest sector să aibă întârzieri 457 de trenuri, care însumează 5.148 de minute.
Orice alte comentarii sunt de prisos.