Combinatul siderurgic Liberty Galaţi sfidează criza: investeşte 13,5 milioane de euro în modernizări
0Combinatul siderurgic Libery Galaţi anunţă finalizarea unei investiţii de 13,5 milioane de euro în modernizarea completă a preîncălzitorului de aer nr. 1 de la Furnalul nr. 5 al combinatului siderurgic. Proiectul, realizat în ciuda complicaţiilor generate de pandemie, va îmbunătăţi atât performanţa, cât şi costurile combinatului.
„Preîncălzitorul de aer (sau cauper-ul) este un echipament de mare capacitate, cu o înălţime de peste 40 de metri, ce asigură preîncălzirea aerului insuflat în Furnal la o temperatură de circa 1.200 de grade Celsius. În prezent, se fac testele finale la cald, însă echipamentul a fost deja introdus în fluxul de producţie, după ce parametrii au atins valorile proiectate”, a anunţat Liberty Galaţi.
Tehnologia implementată la acest cauper este de ultimă generaţie şi asigură obţinerea unor performanţe superioare în operarea Furnalului nr. 5 dar şi costuri mai bune, mulţumită unei eficienţe energetice sporite.
Lucrarea de modernizare a fost executată de furnizori de specialitate din România, Luxemburg, Germania şi Portugalia, alături de experţi ai combinatului: furnalişti, manageri de proiect, automatişti şi alţii.
“Acest proiect complex reprezintă o modernizare esenţială şi de anvergură ce asigură menţinerea continuităţii fluxului cald, ne îmbunătăţeşte eficienţa şi reduce costurile. Sunt recunoscător tuturor membrilor echipelor care au lucrat la acest proiect de succes, în condiţiile actuale dificile”, a declarat Bogdan Grecu, directorul general al Liberty Galaţi.
Combinatul Liberty Galaţi este cel mai mare combinat siderurgic integrat din România, cu o forţă de muncă de circa 7.600 de oameni şi o capacitate de producţie actuală de aproximativ 2 milioane de tone de oţel pe an pentru clienţi din domeniul construcţiilor, naval, petrolier şi gaze, precum şi cel al producţiei de energie regenerabilă.
Vă recomandăm să citiţi şi:
Oţelul românesc este folosit pentru construcţia noii rute feroviare Gara de Nord-Aeroportul Otopeni
Cum întârzie birocraţia românească investiţii de milioane de euro. Două exemple din nordul ţării