Au demarat procedurile pentru Drumul Expres Galaţi-Brăila-Autostrada Soarelui

0
Publicat:
Ultima actualizare:
sursa: Sorin Grindeanu
sursa: Sorin Grindeanu

Au fost demarate procedurile de achiziţie publică pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a documentaţiei tehnice pentru Drumul expres TransRegio Galaţi - Brăila - Slobozia - Drajna – Autostrada A2-  Chiciu. Anunţul a fost făcut luni de preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea.

Proiectul privind Drumul Expres care leagă zona Galaţi-Brăila de Autostrada Soarelui este realizat de o alianţă administrativă a patru judeţe ce au ca scop implementarea de proiecte majore în infrastructura de transport în zona de Est şi Sud a ţării. Este o premieră naţională, fiind primul demarat după descentralizare anunţat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Drumul TransRegio are o lungime estimată de 150 de kilometri, iar pentru acest proiect, care se derulează prin ADI-Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară, (formată din CJ Galaţi - preşedinte Fotea Costel, CJ Brăila - preşedinte Chiriac Francisk-Iulian, CJ Călăraşi - preşedinte Iliuţă Vasile şi CJ Ialomiţa - preşedinte Pavel Marian), există un parteneriat cu CNAIR. 

„Astăzi au fost demarate procedurile de achiziţie publică pentru întocmirea studiului de fezabilitate cu elemente de D.A.L.I, studiu ce este necesar pentru a găsi alternative de traseu, fie pentru extinderea la patru benzi a unor porţiuni de drum din ruta actuală, fie de realizare de la zero a unor tronsoane de drum nou. Se vor analiza inclusiv variantele unor centuri ocolitoare, astfel încât traficul să fie scos din localităţi, iar conducătorii auto să ajungă mult mai repede la Autostrada Soarelui şi mai departe la Chiciu – Călăraşi. 

De asemenea, pe unde va trece ruta, ce soluţii tehnice vor fi impuse, dacă vor fi realizate centuri ocolitoare, pasaje sau poduri rutiere, vor decide specialiştii”, a declarat Costel Fotea, preşedintele CJ Galaţi.

Finanţarea este depusă pe fonduri europene pe Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) pentru partea de proiectare şi urmează ca după realizarea documentaţiei tehnice, proiectul să fie depus pe Programul Operaţional De Transport.

Vă recomandăm şi: 

Orban, la podul peste Dunăre de la Brăila: Eu recunosc intervenţia domnului Tudose, spre deosebire de alţii

Operaţiune complexă la Podul peste Dunăre. Japonezii vor monta cablurile principale pe o distanţă de 2 kilometri

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite