Anvelopele fără aer, făcute din peturi, o inovaţie care îmbunătăţeşte frânarea şi absoarbe şocurile la obstacole

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Puţini şoferi ştiu că aproximativ 30% dintr-un automobil este realizat din peturi reciclate, iar piesele rezultate sunt cele mai adesea întâlnite în structura bordului şi a elementelor cu rol funcţional şi estetic. Mai nou, inginerii au venit cu o utilizare ingenioasă a peturilor, care va avea un impact uriaş în ceea ce priveşte siguranţa şi confortul pasagerilor.

Anvelopele fără aer, o inovaţie de care puţini proprietari de autoturisme au auzit, folosesc doar un strat subţire de cauciuc, structura de bază fiind dezvoltată pe o reţea de elemente din plastic, ce pot fi realizate din peturi, care vor asigura calităţile necesare pentru a rula în ritm optim.

Interesant este şi faptul că noile anvelope vor acoperi mult mai eficient denivelările drumurilor şi obstacolele, astfel că frânarea va fi îmbunătăţită, ca şi absorbţia şocurilor, minimizând astfel pagubele la maşină.

În lume, în fiecare zi, sunt produse (şi ulterior aruncate) circa 100 de milioane de sticle din plastic. Majoritatea ajung fie la gropile de gunoi, fie în ape curgătoare, de unde sunt purtate în apele mărilor şi oceanelor.

”Tehnologia ce vizează realizarea de anvelope fără aer există de câţiva ani şi cred că într-un viitor foarte apropiat vom vedea mărci cunoscute şi chiar autohtone echipate cu asemenea anvelope. Anvelopele fără aer oferă o siguranţă sporită, fără a face nici un fel de compromis, datorită faptului că nu au aer şi permit astfel automobilului să treacă mai uşor peste porţiunile de drum accidentat prin absorbţia vibraţiilor şi deformarea anvelopei, astfel încât aceasta să poată face faţă oricărui tip de carosabil. De asemenea, în cazul unei frânări bruşte, se micşorează spaţiul de frânare, rezultând o amprentă la sol mult mai mare comparativ cu anvelopele foloste în prezent”, explică Marcel Boghian, inginer auto.

Durată de viaţă mai lungă şi tehnologie prietenoasă cu mediul

Un alt avantaj al anvelopei fără aer îl constituie durată de viaţă mai lungă comparativ cu anvelopele clasice. Nu poate fi omis nici faptul că tehnologia de realizare a anvelopelor din peturi este mai prietenoasă cu mediul decât cea care se foloseşte în prezent.

”O anvelopă convenţională nu este realizată numai din cauciuc, ci şi din fire de oţel împletite, care oferă un plus de rezistenţă la greutatea automobilului şi presiunii de aer, iar reciclarea este un proces foarte complex, care consumă numeroase resurse energetice, deoarece anvelopa  trebuie rezuită, reşapată cu material nou şi vulcanizată”, precizează inginerul Marcel Boghian.

image

Costurile de producere ale unei anvelope din peturi sunt mici FOTO arhivă Adevărul

În final, costul unei asemenea anvelope reciclate este cu 25% mai mic faţă de una nouă, dar durata de exploatare este mai redusă cu 30%, astfel că nu rentează pentru niciun şofer să facă o astfel de achiziţie.

Important de amintit este că anvelopele fără aer au un potenţial uriaş nu numai în domeniul automobilelor convenţionale, dar şi în industrie pentru echipamentele speciale, precum şi în domeniul militar.

Reciclarea anvelopelor fără aer reprezintă punctul forte comparativ cu anvelopele clasice, deoarece cea mai mare parte a structurii anvelopei este realizată din peturi, ceea ce face ca preţul de achiziţie să fie extreme de redus, iar resursele energetice folosite în acest proces sunt cu mult mai mici decât cele alocate pentru anvelopele convenţionale.

Galaţi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite