Un fost şofer are poprire pe pensie pentru că a cerut să se afle adevărul despre privatizarea fostei Autogări. "Am băgat un apartament în societate"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Omul reclamă că foştii şefi ai Întreprinderii de Transport Auto s-au îmbogăţit pe munca sa. În replică, cei acuzaţi de fostul şofer spun că acesta practică şantajul şi ar putea să se aleagă cu un nou proces.

Victor Bogoiu este un fost şofer care a lucrat nu mai puţin de 26 de ani la fosta Autogară din Focşani, vândută de mai mulţi ani de acţionarii companiei.

Tot de atunci duce o luptă surdă în justiţie, rugându-se de autorităţi, fără succes, să ancheteze modul în care a fost vândut patrimoniul societăţii la care a lucrat o viaţă şi la care a fost acţionar, contribuind, spune el, cu o mică avere, pentru ca firma să prospere.

Când s-a privatizat unitatea, prin metoda MEBO, în anii 1990, Victor Bogoi a devenit unul dintre cei 150 de acţionari ai firmei.

“Am lucrat 27 de ani, numai ca şofer de autobuz în această autogară. După Revoluţie, în anul 1992, conducerea S.C. ITA S.A. Vrancea a organizat o şedinţă cu salariaţii în care s-a decis privatizarea societăţii, prin metoda MEBO, începând cu S.C. TransCălători , care era o subunitate a Autobazei 1 Focşani. Eu nu prea eram încântat, pentru că ştiam ca aceşti oameni care ne-au condus ne păcălesc. Decizia luată a fost ca fiecare salariat care a subscris pentru privatizare să depună un certificat de proprietate şi 100.000 de lei vechi. Aveau dreptul să participe la privatizare şi alţi salariaţi de la Autobaza 1. Am depus certificatul de proprietate şi avansul în bani. Până la achitarea sumei subscrise personal, de 100.000, mi s-a reţinut lunar rate fixe de bani, pe statul de plată”, spune Victor Bogoiu.

image

Bărbatul spune că în anii post privatizare, Autogara a fost extrem de profitabilă. Îşi aduce aminte că la scadenţa ratelor, se luau bani direct de la casieria Autogării şi se făcea plata către FPS III Transilvania, lucru care au permis conducerii de atunci, reprezentată de directorul Vasile Epure, să ia decizii de fuziune cu celelalte autobaze, dar şi să cumpere alte active, cum ar fi clădirea Vrancea Proiect din Focşani, Agromec Ianca din Judeţul Brăila, un teren la Lepşa şi vila de protocol de str. Timiş din Focşani.

“Toate aceste societăţi, cumpărate şi din banii salariaţilor, acţionari de la Autogară, aveau un patrimoniu imens: mii de metri pătraţi de clădiri, utilaje, zeci de autobuze, autocare, TIR-uri Mercedes, sute de camioane, zeci de hectare de teren aferent construcţiilor, poligoane auto, staţii de benzină. Noi aduceam bani cu şacoşa, pe care-i încasam la uşa autobuzului, decontam, controale pe capul nostru mereu, iar şefii numărau banii”, spune Victor Bogoiu.

Acesta menţionează că în tot acest timp, când lucrurile mergeau foarte bine pentru societate, şefilor le mergea şi mai bine. Pe parcurs însă, active importante au început să dispară, unele din ele fiind oferite ca preţ al tăcerii acţionarilor care au ameninţat conducerea cu denunţuri penale. De altfel, Victor Bogoiu a depus la Parchetul Vrancea  informaţii pe care le deţinea din interiorul companiei.

Când a simţit că lucrurile nu sunt în ordine, acţionarul Bogoiu a solicitat conducerii informaţii despre situaţia patrimoniului societăţii. La toate aceste demersuri, spune că a fost tratat cu indiferenţă, fiind nevoit să apeleze la Oficiul Registrului Comerţului Vrancea pentru a obţine, contracost, informaţiile care îl interesau, aflând de aici că societatea nu mai avea patrimoniu.

Fostul şofer a făcut plângeri penale la Parchetele din Vrancea, pe care le-a prezentat, apoi, Curţii de Apel Galaţi, DNA, Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, CSM, Inspecţiei Judiciare. Curtea de Apel Galaţi şi toate celelalte  instituţii juridice centrale şi-au declinat competenţa şi i-au trimis la Vrancea pe nedreptăţiţi să-şi caute dreptatea, dar toate demersurile sale s-au soldat cu NUP-uri. Mai mult decât atât, pentru că a pierdut procesele, a devenit bun de plată, având de achitat 2000 de lei cheltuieli de judecată, bani care îi sunt opriţi lunar din pensie.

Fosta Autogară Focşani, înainte de demolare  FOTO: Silvia Vrînceanu

image

Spune că este dispus să renunţe la plângeri împotriva celor care i-au adus prejudicii materile, dar numai în condiţiile în care primeşte o justă despăgubire, aceasta însemnând restituirea sumei de bani cu care a contribuit la privatizare, actualizată cu rata inflaţiei pe perioada 1992-ianuarie 2016.

De altfel, Victor Bogoi a reluat o parte din aceste afirmaţii şi în cadrul evenimentului intitulat TURUL MARILOR TUNURI, iniţiat de portatul de bună guvernare România Curată.

În replică, fostul director al Autogării Focsani spune despre Victor Bogoiu că este un om care are mania persecuţiei şi că a apelat şi la şantaj pentru a-şi atinge scopurile.

“Dânsul are să ne plătească nişte despăgubiri ca chetuieli de judecată. Valoarea acţiunilor sale este de 180 de lei noi. Cum putea să-şi cumpere apartament cu banii ăştia când s-a făcut privatizarea? Plus că a încasat dividende de patru-cinci ori mai mult decât banii cu care a contribuit. Avem patru hotărâri de instanţă definitive şi tot a continuat să facă plângeri, dar dacă va continua să insiste cu astfel de lucruri o să ne adresăm şi noi instanţei. Face un fel de şantaj cu noi, prin care ne cere să-i răscumpărăm cele 1.950 de acţiuni, care au o valoare de 0,1 lei, undeva la o sumă de 10.000 de euro”, ne-a declarat Vasile Epure, care spune că s-a retras din afacere de mai mulţi ani.

Vasile Epure ne-a mai spus că s-a făcut şi o evaluare, la cererea lui Victor Bogoiu, a acţiunilor sale, evaluare care l-a costat 5.000 de lei, dar că fostul şofer s-a răzgândit.

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite