Avem pod peste Dunăre de 273 de milioane de euro, dar drumul până la Calafat este plin de gropi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reabilitarea DN56 Craiova-Calafat a început anul trecut, însă constructorii au modernizat doar doi kilometri din cei aproximativ 90.

Drumul care face legătura între Craiova şi Calafat este plin de gropi. Oamenii sunt ingroziţi la gândul că tot mai multe maşini de mare tonaj le vor zgudui pereţii caselor crăpate deja din cauza traficului greu.„Domnişoară o să rămânem fără case. Drumul aici este plin de gropi, iar în momentul în care vor trece mult mai multe maşini de mare tonaj prin zonă se va alege praful de munca noastră. S-au apucat anul trecut să facă drumul aici, dar nu cred că au reuşit să reabiliteze cinci kilometri. Au construit pod, dar drumul l-au lăsat în voia lui Dumnezeu “, a spus Ion Matei.

Ponta vrea autostradă până la Calafat 

Victor Ponta a declarat că de la Craiova la Calafat ar trebui să se facă autostradă. Firma care se ocupă de execuţia lucrării trebuie să finalizeze investiţia la timp. Contractul va fi reziliat în caz contrar. „O sa facem drumul si il facem bun, dar nu e suficient - adica un drum cu o singura banda, una dus, una intors, nu e suficient - motiv pentru care in primul proiect pe exercitiul 2014-2020 la care lucram si il depunem este ca de la Craiova la Calafat sa avem regim de autostrada“, a spus Ponta.“

Autorităţile au demarat procedurile pentru modernizarea drumului Calafat-Craiova încă din anul 2011. S-a decis ca drumul să fie refăcut pe două porţiuni, iar licitaţiile să fie organizate separat.Primul sector de drum Craiova-Galicea Mare care cuprinde 48 de kilometri a fost adjudecat la licitaţie de firma DELTA ANTREPRIZA DE CONSTRUCTII SI MONTAJ 93 S.R.L. Valoarea contractului se ridică la suma de 151.444.675,35 lei fără TVA, iar lucrările de modernizare ar trebui să dureze 24 de luni, la care se adaugă 24 de luni perioada de garanţie. În luna noiembruie a anului 2011, s-a dat deja ordinul de începere a lucrărilor, care ar trebui să se încheie în această toamnă. Al  doilea sector de drum, între Galicea Mare şi Calafat (km 48 - km 84), a fost adjudecat la licitaţie în luna februarie a anului trecut de firma grecească Mochlos S.A, după mai bine de un de procese. Firma Mochlos a fost exclusă de CNADNR la licitaţie, însă reprezentanţii firmei au atacat decizia, câştigând procesul definitiv şi irevocabil la Curtea de Apel Bucureşti. În prezent se

lucrează şi pe acest sector.

„Pentru reabilitare, DN56 Craiova-Calafat a fost împărţit în două tronsoane: Craiova-Galicea Mare şi Galicea Mare-Calafat, pentru care lucrează firmele Delta ACM şi, respectiv, Mochlos SA. Din lipsa finanţării, primul tronson este realizat în proporţie de 25%, iar la cel de-al doilea lucrările încă nu au început. Din ultimele informaţii, se pare că şi pentru Galicea Mare-Calafat ar fi fost alocată o sumă de bani, pentru că este urgentă măcar realizarea porţiunii din dreptul satelor Basarabi şi Golenţi, până la Maglavit. În aceste sate infrastructura existentă nu poate face faţă traficului de pe pod şi casele oamenilor ar putea fi afectate. În acest sens s-ar putea face legătura cu drumul Maglavit-Drobeta Turnu Severin care a fost reabilitat şi pe care se circulă foarte bine în acest moment“, a spus primarul oraşului Calafat, Mircea Guţă. 

Podul Calafat-Vidin a fost  inaugurat vineri în prezenţa lui Victor Ponta şi a comisarului european Johannes Hahn şi a fost botezat „Noua Europă“. Costul construcţiei podului a fost  estimat la circa 273 de milioane de euro, din care partea bulgărească plăteşte circa 225 de milioane de euro, iar restul revine statului român.

Mai citeşte:Victor Ponta: „A durat foarte mult, sunt al şaselea prim-ministru până la inaugurarea podului Vidin-Calafat“

Mai citeşte şi:Podul Calafat-Vidin a fost  inaugurat în prezenţa lui Victor Ponta şi a comisarului european Johannes Hahn. Podul a fost botezat „Noua Europă“

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite