Gheaţa de pe Dunăre, spartă cu nave ale privaţilor sau cu remorchere
0În caz de formare de sloiuri pe Dunăre, singura măsura de protecţie pe care o poate lua Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă este evacuarea populaţiei. În dotarea Inspectoratului există doar câteva bărci pneumatice.
Există în continuare riscul producerii de blocaje de gheţuri pe Dunăre,
unde pot avea loc creşteri şi variaţii însemnate de niveluri, ca urmare a
fragmentării, dislocării, îngrămădirilor de gheţuri, în special în zona
malurilor, a porturilor şi a pontoanelor.
Pod de gheaţă de 120 de kilometri
Pe sectorul Cernavodă-Vadu Oii, curg sloiuri pe 10-30% din suprafaţa
apei, pe sectorul Brăila-Isaccea, vor fi în continuare poduri de gheaţă,
iar pe braţul Chilia şi în Delta Dunării se vor menţine blocajele de
gheţuri.
Cum se pregătesc autorităţile? Păi, deocamdată, au făcut o celulă de criză la Căpitănia Cernavodă.
La sfârşitul săptămânii trecute s-a produs o viitură puternică în zona
Cernavodă. „Am avut pod de gheaţă pe 120 de kilometri“, a spus Liviu
Negoiţă, şef Căpitănia Cernavodă. Aceasta a fost îndepărtată cu ajutorul
a 23 de nave cu propulsie ale agenţilor economici din localitate.
În cazul producerii unor inundaţii, spune maiorul Sîrb Ioan Ioniţă,
şeful Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, se trece la
evacuarea populaţiei cu ajutorul bărcilor pneumatice din dotare.
„Încercăm să ajutăm cu ce putem!“, a spus el.
Remorcherele, folosite pe post de spărgătoare de gheaţă
Din păcate, nu avem cu ce îndepărta sloiurile de gheaţă. Remorcherele
care se folosesc la spart gheaţa sunt trase la mal şi ele. În ultimele
zile s-a defectat şi „Grozavul“, nava care a fost trimisă de la
Constanţa la Tulcea pentru a ajuta la deblocarea porturilor.