Damen Mangalia, explicații despre situația Șantierului Naval: „Angajăm în producție, reducem aparatul administrativ”

0
Publicat:

Conducerea Damen Shipyards Mangalia (DSMa) a transmis marți, 17 ianuarie, un comunicat cu privire la situația de la Șantierul Naval. Este prima reacție oficială a companiei de la începerea protestelor, în 4 ianuarie.

Șantierul Naval Damen Mangalia FOTO: Damen
Șantierul Naval Damen Mangalia FOTO: Damen

În ziua de 4 ianuarie 2023, angajații au declanșat o serie de proteste spontane, iar conducerea șantierului nu a avut nicio reacție publică - până acum.

În reacția sa, DSMa precizează că industria navală a trecut prin multiple schimbări, la nivel mondial, în ultima decadă. Astfel, 80-90% din producția de nave comerciale din Europa ar fi „migrat” către piața din Asia, inclusiv tipul de nave pe care Damen Shipyards Mangalia le construia la un moment dat.

„În acest sens, am elaborat la nivelul DSMa o viziune/strategie bazată pe tipologia de produs, care să asigure sustenabilitatea șantierului în condițiile de piață și noul context al industriei navale mondiale”, transmite compania. 

Parte a acestei strategii este creșterea forței de muncă, dar și o redistribuire a specializărilor/capacităților de producție din șantier. Conducerea susține că acest lucru va avea un efect pozitiv asupra majorității angajaților, dar în același timp poate avea un efect nedorit asupra unora.

„La momentul potrivit, subsecvent unei aprobări a Consiliului de Supraveghere, Sindicatul va fi informat și consultat pentru a reduce eventualul impact negativ asupra unor angajați. Când ne referim la reorganizare, vorbim în primul rând despre optimizarea proceselor de muncă, retehnologizare și reprofesionalizarea producției”, se arată în comunicat.  

Situația negocierilor cu sindicatele

Conducerea DSMa spune că nu dorește să treneze negocierile cu sindicatele. Luni, 16 ianuarie, reprezentanții managementului au prezentat intern „soluții constructive, pornind de la consultările anterioare, care să fie corelate cu realitățile concrete actuale ale industriei navale mondiale și cu perspectivele de dezvoltare comerciala a șantierului. Negocierile sunt în desfășurare și suntem încrezători în găsirea unei soluții, printr-o comunicare mai eficientă și mai puține tensiuni, care nu aduc niciun beneficiu părților implicate.”

Trebuie spus că Sindicatul Liber Navalistul a anunțat în aceeași zi că DSMa le-a înaintat propunerea de majorare a salariilor cu 265 lei de la 1 ianuarie 2023.

Damen este acționar minoritar al Șantierului de la Mangalia FOTO: Damen
Damen este acționar minoritar al Șantierului de la Mangalia FOTO: Damen

În ceea ce privește speculațiile privind falimentul Șantierului de la Mangalia, Damen amintește că în acest moment este singurul acționar care susține financiar șantierul DSMa (cu influxuri de capital).

Damen și-a demonstrat capabilitățile și faptul că poate face performanță în industria navală românească la Damen Shipyards Galați, care a fost transformat în cel mai modern șantier naval din România, prin investiții și re-tehnologizare”, se arată în comunicat.

Referitor la posibila restructurare de personal, Damen informează că există o propunere de reorganizare a activității care presupune angajarea a „mai mulți oameni în producție, reducând în același timp aparatul administrativ, prin redirecționare către activități de producție.”

Până acum, acționarul majoritar, Ministerul Economiei, nu a aprobat această reorganizare. 

Damen a explicat și de ce a scos la vânzare mai multe imobile ale Șantierului Naval. „Este vorba despre vânzarea unor active neesențiale, imobile care nu au legătură cu producția si utilizarea sumelor obținute (în absenta altor fonduri) pentru a reinvesti și pentru a îmbunătăți alte imobile destinate angajaților sau clădiri pentru operațiuni de producție”

DSMa arată că, deși conducerea șantierului are dreptul legal de a vinde aceste imobile,  pentru un act managerial transparent și responsabil, a informat asupra acestui lucru atât Consiliul de Supraveghere, cât și acționarul majoritar.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite