Şoseaua Sebeş – Turda va costa 15 milioane de euro pe kilometru, dublu faţă de preţul estimat în vară
0Peste 1 miliard de euro, acesta este preţul şoselei Sebeş-Turda, care va avea 70 de kilometri, conform unei Hotărâri adoptate de Guvernul Ponta la finalul săptămânii trecute. Preţul estimat s-a dublat faţă de estimările din vară.
„Construcţia autostrăzii Sebeş-Turda, cu o lungime de 70 de kilometri, care în prezent se află în plină licitaţie, va costa aproape un miliard de euro, potrivit unei hotărâri adoptate de guvern, deşi în vară preţul estimat era aproape la jumătate, circa 554 de mil. euro. Compania de drumuri nu a explicat încă motivele acestei dublări a costurilor.Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a scos la licitaţie construcţia autostrăzii Sebeş - Turda în luna iulie, la un cost estimat la aproape 2,5 miliarde de lei (554 milioane de euro), sau aproape 8 mil. euro pe kilometru. La finalul săptămânii trecute însă, guvernul a adoptat o hotărâre de modificare a unei alte hotărâri din 2008, pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai drumului expres Sebeş - Turda. „Valoarea totală a investiţiei este de 4,6 mld. lei (1,03 mld. euro – n.red.), finanţarea efectuânduse din fondul de coeziune şi de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, pentru Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine“, se arată în informaţia de presă transmisă de govern, conform zf.ro.
Finanţare europeană
Nu numai că nu mai vorbeşte despre o autostradă între Sebeş şi Turda, ci de un drum expres, dar guvernul a adoptat o hotărâre prin care costul unui kilometru de şosea între Sebeş şi Turda ajunge la aproape 15 milioane de euro, potrivit calculelor ZF. Informaţia de presă transmisă de guvern nu explică dacă în acest nou preţ este inclus doar costul de construcţie sau şi alte costuri, precum cele cu exproprierile.
Şoseaua între Sebeş şi Turda ar urma să fie finanţată din bani europeni. Şoseaua care va face legătura între Coridorul IV paneuropean, aflat în prezent în construcţie, şi Autostrada Transilvania, a cărei construcţie este momentan incertă, va fi finanţată din fonduri europene în proporţie de 85%, restul de bani urmând să vină de la bugetul de stat.
Citeşte şi
Final apoteotic pe Autostrada Transilvania: Bechtel îşi vinde utilajele