Certificatele de stare civilă sunt emise în format digital în Cluj. Ce trebuie să știe cei care vor certificatele pe hârtie
0Începând de luni, 31 martie 2025, certificatele de naştere, căsătorie, divorţ şi deces sunt emise în format digital la nivelul județului Cluj.

Consiliul Judeţean Cluj informează că Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă" (S.I.I.E.A.S.C.) devine operaţional la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale din judeţul Cluj pentru cele patru evenimente primare de viaţă: naştere, căsătorie, divorţ şi deces.
„Înregistrarea acestor evenimente se va realiza exclusiv în format digital, informaţiile vor fi completate în format electronic de către ofiţerii de stare civilă, iar eliberarea certificatelor de stare civilă se va face în format digital sau, la cerere, în format fizic printat pe un formular tipizat securizat de stare civilă", precizează un comunicat transmis, luni, de CJ Cluj.
„Un nou pas în direcţia digitalizării şi simplificării serviciilor”
În caz de forţă majoră (calamităţi naturale, dezastre, mobilizare la nivel naţional, etc) sau în cazul unor disfuncţionalităţi de ordin tehnic care fac imposibilă completarea în sistem informatic, actele de stare civilă exemplarul I se completează olograf urmând ca după încetarea uneia dintre situaţiile menţionate, acestea să fie completate informatic şi validate în Registrul de stare civilă exemplarul II.
„Am o mare satisfacţie văzând că facem un nou pas în direcţia digitalizării şi simplificării serviciilor pe care le oferim clujenilor. Începând de azi locuitorii judeţului Cluj pot beneficia de certificate de naştere, căsătorie, divorţ şi deces în format digital", a declarat preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe, potrivit aceluiași comunicat.
Opt milioane de acte de stare civilă
Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Cluj, instituţie publică de interes judeţean aflată sub autoritatea Consiliului Judeţean Cluj, a implementat proiectul „Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă” (S.I.I.E.A.S.C.) în cadrul căreia au fost digitalizate 19.000 de volume de registre de stare civilă (naştere, căsătorie, deces) înregistrate în perioada 1 ianuarie1921- 31 decembrie 2020 cuprinzând opt milioane de acte de stare civilă.