A renunţat la viaţa de corporatistă pentru o afacere cu uleiuri naturale. „Nu mai puteam să-mi dau zilnic 10 ore din viaţă unei multinaţionale“
0Nicoleta Mureşan (32 de ani) este licenţiată la Facultatea de Comunicare şi Relaţii publice din cadrul Universităţii Babeş Bolyai Cluj şi are un masterat în Resurse Umane. După ce a fost angajată în diverse domenii, tânăra a decis să pornească o afacere împreună cu tatăl ei.
La scurt timp după terminarea facultăţii, Nicoleta s-a angajat ca secretară, apoi a devenit agent crewing, ocupându-se cu recrutarea de personal navigant. Ulterior, tânăra a devenit funcţionar consular la Ambasada României din Lisabona, după care, atunci când a revenit în ţară, s-a angajat ca şi customer service pentru limba portugheză la o multinaţională din Cluj.
„Soţul meu este sportiv de performanţă, e handbalist, iar împreună cu el am colindat ţara şi Europa în primii 10 ani de după terminarea facultăţii. El semna contract cu o echipă, iar eu automat mă mutam în oraşul respectiv şi mă angajam acolo. Aşa se face că am muncit în Cluj, Constanţa, Lisabona, Târgu Jiu, apoi din nou în Cluj, după care m-am mutat la Baia Mare”, explică Nicoleta.
Inspiraţi de un documentar
În urmă cu doar câţiva ani, tânăra a acceptat o nouă provocare. După mai multe discuţii cu tatăl şi cu soţul ei, a decis să deschidă o mică afacere la Şomcuta Mare, în judeţul Maramureş. Ideea le-a venit după ce au descoperit pe internet un documentar despre uleiurile presate la rece. Numai că punerea ideilor în practică nu a fost uşoară.
„Împreună cu tata am pus fiecare 50-50 % din bani pentru achiziţionarea presei la rece şi aşa a început aventura. Primul an a fost un test, un experiment. Ne lipsea piaţa de desfacere, lipseau banii lichizi pentru achiziţia de seminţe, lipsea identitatea produsului”, mărturiseşte Nicoleta.
Un an mai târziu, în 2014, după naşterea fetiţei sale, tânăra a decis să se mobilizeze, hotărâtă să nu se mai întoarcă la viaţa de corportatist. „Simţeam că nu îmi mai pot dedica zinic câte 10 ore din viaţă unei multinaţionale, aşa că am decis să lucrez de acasă, crescându-mi copilul şi totodată dezvoltând afacerea. Şi aşa am început să gândesc identitatea ce o avem azi: logo, cărţi de vizită, etichete pentru produse, diversificarea gamei, feedback de la clienţi şi către clienţi, lărgirea distribuţiei, crearea unu site şi multe altele. În 2016 am primit toate avizele pentru făbricuţa noastră şi am început să comercializăm uleiurile pe care le producem”, spune antreprenoarea.
Ce sortimente de ulei face şi de unde pot fi cumpărate
Investiţia iniţială a fost de 5.000 de euro, însă ulterior a fost completată cu alţi circa 10.000 de euro. În prezent, sub brandul „Ulei presat la rece”, mica făbricuţă produce pe lângă popularul ulei de floarea soarelui şi uleiuri de nuci, dovleac, cătină, măceşe (ultimele două fiind sezoniere), plus o gamă de aromate, ce au la bază floarea-soarelui infuzat cu busuioc, cimbru, rozmarin, hribi sau habanero.
„Producem doar uleiuri presate la rece decantate natural şi nefiltrate, ceea ce înseamnă că după procesarea seminţelor, uleiul brut este lăsat să se limpezească în mod natural timp de 10 – 21 de zile, în funcţie de fiecare tip de seminţe. Abia apoi îl îmbuteliem, după ce este limpede şi după ce îl degustăm. Această decantare naturală oferă uleiurilor o savoare aparte, plus beneficii enorme. În afară de procesare, totul se face manual, adică îmbutelierea, etichetarea şi ambalarea”, mai spune Nicoleta.
Tânăra îşi vinde uleiurile la diverse târguri în ţară, dar şi pe internet unde deţine site-ul uleisomcuta.ro.
„În primul rând vindem online pe site-ul uleisomcuta.ro sau pe facebook la Ulei presat la rece sau prin recomandare. Oricine poate să cumpere de la noi, fie din ţară, fie din afară. Avem clienţi români stabiliţi in străinatate, iar după o convorbire pe Facebook reuşim să găsim o cale prin care produsele să ajungă la dânşii”, a încheiat Nicoleta.