Trei dumuri judeţene vor fi modernizate. Consilierii judeţeni au aprobat documentaţia tehnico-economică

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În şedinta extraordinară de miercuri, 1 august, a Consiliului Judeţean a fost aprobată documentaţia tehnico-economică pentru modernizarea şi reabilitarea drumurilor judeţene DJ 201B tronson DN31 – Ulmeni – Lunca (Ostrovu) - Frăsinet km 49+730 – km 81+290, DJ 305 tronson Lunca (Ostrovu) – Lehliu Sat – Săpunari km 0+000 – km 33+529 şi DJ 313 tronson Săpunari – limită judeţ Ialomiţa km 28+700 – km 30+500.

Drumurile care fac parte din reţeaua de drumuri judeţene a judeţului Călăraşi şi care fac obiectul documentaţiei sunt următoarele:

1. Drumul judeţean DJ 201B

Tronsonul studiat în cadrul proiectului începe din drumul judeţean DJ303, în localitatea Frăsinet (la km 49+730 al DJ201B) şi se termina în DN31 (km 52+300 al DN31) la km 78+505 al DJ201B. Lungimea măsurată, în conformitate cu studiile topografie, este de 28,775 km.

2. Drumul judeţean DJ 305

Tronsonul studiat în cadrul proiectului începe din drumul judeţean 201B (la km 54+720 al DJ201B) de la km 0+000 cu o intersecţie neamenajată, apoi traversează localităţile Valea Presnei, Gurbăneşti, se intersectează cu DJ303, trece prin localitatea Fântâna Doamnei, traversează Autostrada A2 şi magistrala de cale ferată Bucureşti – Constanţa ajungând în localităţile Nicolae Bălcescu şi Paicu, se intersectează cu DN3 la Lehliu şi se termină în localitatea Săpunari la km 33+270 în intersecţia cu DJ313 (km 28+700 al DJ313). Lungimea astfel măsurată în studiile topografice este de 33,270 km.

3. Drumul judeţean DJ 313

Tronsonul studiat în cadrul proiectului începe din intersecţia cu drumul judeţean DJ 305 în localitatea Săpunari de la km 28+700, trece prin localitatea Săpunari, şi se termină la limita cu judeţul Ialomiţa la km 30+500. Lungimea astfel măsurată în studiile topografie este de 1,800 km.

Reabilitarea podeţelor

"Modernizarea şi reabilitarea acestor drumuri conduc la fluidizarea traficului în localităţile pe care le traversează, reducerea timpului de transport, reducerea emisiilor de noxe, praf si a poluării sonore, circulaţia în condiţii de siguranţă în intravilanul localităţilor.

Pentru scurgerea apelor se vor lua măsuri pentru reabilitarea podeţelor existente, se vor înlocui cele existente şi degradate sau cu deschidere insuficientă cu podeţe noi din elemente prefabricate de tip „P2”, „C2” sau tubulare; se vor realiza podeţe tubulare cu diametrul de 500 mm la drumurile laterale şi cu diametrul de 300 mm la intrările în curţi; se vor realiza şanţuri / rigole de beton în intravilanul localităţilor străbătute şi şanţuri de pământ în afara lor," a anunţat Consiliul Judeţean.

În zonele în care apa bălteşte şi nu există posibilitatea scurgerii ei către un emisar – zonele de covată, se vor realiza foraje ce vor fi umplute cu material drenant pentru a mări gradul cu care sunt absorbite apele pluviale de către terenul natural şi a nu se forma bălţi. Se va realiza un pod nou pentru a se evita un traseu foarte sinuos pe DJ 201B la km 71+070.

Pentru siguranţa circulaţiei pe lângă semnalizarea în plan orizontal şi în plan vertical se vor reface bornele kilometrice şi hectometrice şi se vor monta parapeţi metalici pentru protecţia participanţilor la trafic.

Se vor amenaja staţii de autobuz în localităţi, parcari şi platforme cântărire. Valoarea totală a investiţiei este 115.623.952,47 lei la care se adaugă T.V.A, iar durata de realizare este de 40 de luni.

Călăraşi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite