Pasajul Basarab şi "Lia Manoliu", gata în 2011

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Două mari proiecte urmează să se finalizeze anul acesta: pasajul Basarab, dotat cu lifturi şi trotuar rulant, şi Stadionul Naţional, unde se va organiza finala Europa League de anul viitor. Municipalitatea nu a anunţat, însă, începerea niciunui alt proiect de anvergură, ci doar continuarea continuarea lucrărilor la Bulevardul Uranus, al cărui prim tronson ar trebui să fie gata anul acesta.

Pe 1 martie, bucureştenii ar trebui să poată circula pe pasajul ultramodern, cu o lungime de 1.900 de metri, dotat cu lifturi şi trotuar rulant. Pasajul Basarab va face legătura rutieră între Bulevardul Nicolae Titulescu, Şoseaua Orhideelor, Podul Grozăveşti, Bulevardul Vasile Milea şi Şoseaua Grozăveşti.
Un trotuar rulant va lega peronul Gării de Nord de staţia pe tramvai situată pe pasaj. Lucrările la acest pasaj au început în luna noiembrie 2006 şi iniţial trebuiau încheiate în luna martie a anului 2009.

Stadionul va fi inaugurat în august

În luna august, pe Stadionul Naţional Lia Manoliu, ar trebui să se joace meciul România – Argentina, iar edilul-şef Sorin Oprescu a dat asigurări că acest lucru se va întâmpla. „În martie se poate pune gazonul, ca la începutul lui august să poată să aibă loc inaugurarea oficială la meciul România-Argentina“, a declarat Sorin Oprescu la mijlocul lunii trecute, în urma unei inspecţii la stadion.
Lucrările la arenă au început în 2007. Unul dintre elementele de unicitate ale construcţiei este faptul că accesul suporterilor la meciuri se va face simultan prin 94 de căi de acces, astfel încât spectatorii se vor putea prezenta cu cel mult 20 de minute înainte de începerea partidelor.

Parcare pentru navetişti 

Un alt proiect care se află pe lista obiectivelor municipalităţii este finalizarea, în această vară, a lucrărilor din Centrul Istoric. Începute în 2008, lucrările au fost întârziate atât de vestigiile descoperite în zonă, care au necesitat conservarea lor, cât şi de neînţelegerile dintre primarul Sorin Oprescu şi firma care s-a ocupat de lucrări, Sedesa. Primarul a reziliat contractul cu această firmă, nemulţumit de lentoarea cu care se desfăşurau reabilitările, apoi s-a răzgândit şi a prelungit contractul cu această firmă, pentru ca în final să anunţe rezilierea şi scoaterea străzilor nereabilitate încă la licitaţie.
Anul acesta, bucureştenii vor putea circula şi pe primul tronson al Bulevardului Uranus, cuprins între Piaţa Victoriei şi Vasile Pârvan. Cu o lungime de 1.750 de metri, acest prim tronson costă municipalitatea peste 38 de milioane de euro.
De asemenea, va fi terminată şi prima parcare de tip park&ride din Capitală, cea de la Băneasa. Parcarea de 400 de locuri, contruită la capătul liniei de tramvai 5 va fi destinată navetiştilor, iar accesul şoferilor se va face pe baza abonamentelor RATB sau Metrorex.

Şosele lărgite

În ceea ce priveşte lucrările care vor începe în acest an, trebuie menţionat Pasajul subteran de la Piaţa Presei Libere, care va avea câte două benzi pe fiecare sens şi o lungime de 740 de metri. Intrarea în pasaj se va face dinspre Fântâna Mioriţa şi se va putea ieşi fie spre Bulevardul Kiseleff, fie spre Mărăşeşti.
De asemenea, în planuri există şi supralărgirea la patru benzi a Şoselei Fabrica de Glucoză, dar şi amenajarea şoselei Doamna Ghica şi legarea acesteia de Bulevardul Chişinău printr-un pasaj peste calea ferată.

Şcolile BEI, finalizate în acest an

Primarul Sorin Oprescu a declarat că lucrările de reabilitare la toate şcolile şi grădiniţele incluse în programul BEI vor fi gata până la finele acestui an. În programul BEI sunt incluse 102 instituţii de învăţământ preuniversitar din Capitală. Până în prezent 33 de şcoli au fost finalizate integral. Valoarea totală a proiectului este de 228,2 milioane de euro, dintre care 112,2 milioane euro reprezintă un împrumut acordat de BEI, 116 milioane de euro fiind din bugetul local.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite