Magistrala de metrou Gara de Nord – Gara Progresu va costa 1,12 miliarde de euro. Când va fi gata

0
Publicat:
Ultima actualizare:
statii metrou

Oficialii de la Bucureşti iau în calcul realizarea unei noi magistrale de metrou, Gara de Nord – Gara Progresu, pentru care s-a realizat deja studiul de fezabilitate, deşi lucrările la magistrala Gara de Nord – Otopeni, nici n-au început.

Metrorex a avizat Studiul de Prefezabilitate (SPF) pentru extinderea Magistralei 4 de la Gara de Nord până la Gara Progresu, construcţie estimată la 1,12 miliarde de euro, care ar putea fi terminată în 2028, susţin oficiali Metrorex, citaţi de economica.net.

Studiul de Prefezabilitate aferent Magistralei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu a fost avizat în Consiliul Tehnico-Economic al Metrorex SA în data de 21 mai 2018, a spus Dumitru Şodolescu, directorul general al Metrorex.

Noul tronson ar urma să aibă o lungime de circa 11 kilometri, 14 staţii şi un depou.

”Studiul a relevat faptul că dintr-o gamă de opţiuni în ceea ce priveşte mijloacele de transport în comun precum: metroul, autobuzul, tramvaiul, autobuzul rapid, metroul reprezintă cea mai benefică şi fezabilă intervenţie de transport public de-a lungul coridorului care leagă Gara de Nord şi Gara Progresul. Analiza multicriterială din cadrul studiului de fezabilitate a cuprins o gamă largă de componente de performanţă economică, financiară şi a transportului”, a informat Metrorex.

În continuarea studiului de prefezabilitate se efectuează studiul de fezabilitate, ce are ca termen de finalizare al doilea semestru din 2019.

”Construcţia liniei de metrou va îmbunătăţi transportul public urban din Bucureşti prin descongestionarea traficului de suprafaţă din zona centrală şi de sud a oraşului şi va realiza legatura directă între zona de nord-vest şi zona de sud a capitalei”, spun oficialii Metrorex.

Cele două studii sunt finanţate prin Programul de Cooperare Elveţiano-Român.

Elaborarea Studiului de Pre-Fezabilitate şi Fezabilitate urmăreste oportunitatea realizarii Liniei de metrou - Lac Straulesti - Gara de Nord - Gara Progresul.

Studiul de prefezabilitate arată, între altele, că proiectul va reduce traficul de călători de pe Magistrala 2 de metrou prin creşterea capacităţii de transport public de-a lungul coridorului nord-sud.

Linia de metrou care ar lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni a rămas în faza de proiect

Oficialii de la Bucureşti au înştiinţat recent Comisia Europeană asupra traseului liniei de metrou Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă, după ce în martie aceasta atrăsese atenţia asupra faptului că ruta nu este practică.

Ca atare, în prezent, Magistrala 6 de metrou este încă în faza de proiect, fiind puţin probabil să fie gata până la Campionatul Euro¬pean de Fotbal din 2020, care va fi găzduit de România

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite