Cum a încercat un politician local să devină stăpânul absolut al brandului „Hai în Bucovina!“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Silviu Robciuc (dreapta) a vrut să înregistreze la OSIM, pe persoană fizică, marca „Hai în Bucovina!” FOTO Facebook/Silviu Robciuc
Silviu Robciuc (dreapta) a vrut să înregistreze la OSIM, pe persoană fizică, marca „Hai în Bucovina!” FOTO Facebook/Silviu Robciuc

Curtea de Apel Bucureşti a pronunţat sentinţa finală în dosarul în care fostul viceprimar al oraşului Câmpulung Moldovenesc s-a judecat cu OSIM pentru brandul „Hai în Bucovina!”.

Silviu Robciuc fost candidat din partea Pro România la Primăria Câmpulung Moldovenesc şi fost viceprimar PSD al oraşului, a încercat să înregistreze la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) marca „Hai în Bucovina!” încă din 2018. Faţă de cererea lui Robciuc au depus contestaţie Consiliul Judeţean şi o firmă, iar OSIM a respins cererea de înregistrare a mărcii.

Robciuc a contestat decizia OSIM, dar contestaţia a fost respinsă. Astfel, Silviu Robciuc a dat OSIM în judecată, cerându-le judecătorilor să oblige Oficiul să înregistreze pe numele său marca „Hai în Bucovina”. 

În primă instanţă, procesul s-a judecat la Tribunalul Bucureşti, unde Robciuc a pierdut. Politicianul a contestat sentinţa Tribunalului Bucureşti la Curtea de Apel, unde sentinţa a fost menţinută, respingând definitiv cererea lui Robciuc de înregistrare a mărcii „Hai în Bucovina!”.

„Pentru ca un slogan ce transmite un mesaj consumatorului să poată îndeplini şi funcţia de marcă, acesta trebuie să presupună o reflexie suplimentară pentru consumator, să conţină un joc de cuvinte, un element de ironie, o aliteraţie sau să transmită un mesaj subliminal”, au arătat judecătorii.

Instanţa a mai reţinut că „marca verbală constând în denumirea ‹HAI ÎN BUCOVINA!› este lipsită de caracter distinctiv în raport cu serviciile desemnate în clasele 35 şi 41 (n.r. pentru care s-a cerut înregistrarea la OSIM), acest slogan nefiind apt să creeze o impresie proprie, distinctivă, uşor de memorat ori de recunoscut de către consumatori ca identificând serviciile desemnate din clasele 35 şi 41 provenind de la reclamant”.

„Modalitatea de alăturare şi înţelesul celor trei termeni care compun elementul verbal al mărcii nu îi conferă caracteristici suplimentare, menite să facă semnul, luat în întregime, capabil de a distinge serviciile reclamantului de cele ale altor furnizori”, mai arată judecătorii care i-au respins cererea lui Robciuc.

„Influenţă politică”

„Eu zic că a fost influenţă politică în acea decizie”, a arătat Silviu Robciuc, referindu-se la decizia OSIM de a-i refuza înregistrarea mărcii „Hai în Bucovina!”.

„Am fost primul care am făcut demersuri să o înregistrez şi imediat după ce s-a băgat Consiliul Judeţean, prin influenţă politică mi s-a refuzat înregistrarea mărcii. Eu am o firmă de taxi. Societatea mea se numeşte SC Alpin Bucovina. 

Toată chestia asta cu ‹Hai în Bucovina!› a început de la Câmpulung Moldovenesc, de unde sunt eu. 

Cei de la OSIM au spus că nu este o marcă distinctivă. Să nu uităm. Inclusiv domnul Cîţu, când a fost la noi în Bucovina, a spus că va promova sloganul ‹Hai în Bucovina!›”, a declarat Silviu Robciuc, potrivit căruia marca poate fi folosită acum de oricine.

Vă recomandăm să citiţi şi: 

Topul atracţiilor turistice din Bucovina. Vizitatorii fac easy-rafting pe Bistriţa, se plimbă cu caii pe munte şi se dau cu cea mai lungă tiroliană din România

Cinci atracţii turistice din Bucovina, pe care nu trebuie să le rataţi dacă faceţi Paştele în zona de nord a ţării

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite