Autostrada suspendată a lui Oprescu ar putea ajunge sub pământ

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat că nu are de gând să renunţe la cel mai cunoscut proiect al său de infrastructură: autostrada suspendată. În schimb, pentru că au apărut unele probleme, proiectul autostrăzii ar putea să fie modificat, urmând ca autostrada suspendată să se transforme într-una subterană.

În proiectul autostrăzii suspendate, aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti în toamna anului trecut, era prevăzut un tunel de 1,8 kilometri care să treacă pe sub Parcul Herăstrău din Capitală, însă acum Sorin Oprescu a declarat, în cadrul unui interviu acordat pentru B365, că se gândeşte să-l extindă de la Bulevardul Aerogării până la Bulevardul Bucureştii Noi.

Oprescu caută investitori

Pentru că municipalitatea nu are banii necesari realizării autostrăzii, care costă în jur de 1,57 de miliarde de euro, Primăria Generală condusă de Sorin Oprescu încearcă să găsească investitori dornici să realizeze un parteneriat public-privat. Astfel, Sorin Oprescu spune că discută pe marginea acestui parteneriat cu chinezi, coreeni şi ruşi, dar până la o decizie clară a început deja să lucreze în jurul „autostrăzii suspendate“.

„Am început să o iau pe bucăţi, să încep să o fac. M-am dus pe strada Gherghiţei (n. r. – în cartierul Colentina) şi pe străzile adiacente şi le-am făcut. Urmează apoi Fabrica de Glucoză, Dimitrie Pompei şi Şoseaua Pipera. Şoseaua Pipera e făcută deja. Au mai rămas celelalte două. Şi şoseaua Fabrica de Glucoză şi Bulevardul Dimitrie Pompei vor fi lărgite la câte două benzi pe sens. Astfel, atunci când vor intra maşinile de pe A3 în Bucureşti nu se mai duc în pieptene pe străzile alea înguste, ci se duc pe trei căi, pe străzi largi“, a spus edilul-şef.

De asemenea, din cauza costului ridicat al exproprierile de pe Fabrica de Glucoză, respectiv 27 de milioane de euro, acest proiect a fost modificat puţin, după cum susţine Sorin Oprescu, astfel încât traficul de pe autostradă va fi preluat de un pasaj. „Mă duc şi mă sui pe piloni, deasupra. Nu mai lărgesc strada la sol, ci fac pasaj suprateran. De la strada Petricani se urcă pe piloni şi coboară abia în Calea Floreasca. La intersecţia Barbu Văcărescu vor fi construite rampe de urcare şi de coborâre de pe pasaj. Va fi un pasaj suprateran pe deasupra şoselei Fabrica de Glucoză. Acum se lucrează la proiect“, a precizat Oprescu.

275 de milioane de euro, exproprieri pentru autostrada suspendată

Primarul general al Capitalei a spus în cadrul aceluiaşi interviu că în acest moment se discută dacă tunelul care va începe de la Aerogării şi va trece pe sub Parcul Herăstrău să rămână la cei 1,8 kilometri sau să se mărească, ajungând la şase, şapte kilometri, fiind prelungit până la Bucureştenii Noi. „ Asta am discutat cu toţi cei care s-au arătat interesaţi de un parteneriat public-privat, dacă fac tunelul de şase, şapte kilometri sau dacă rămâne doar la 1,8 kilometri, ca în proiectul iniţial. Astfel, exproprierile mă ajung la 275 de milioane de euro“, a mai declarat primarul Capitalei.

Pe aceeaşi temă:

Olimpicii bucureşteni, trimişi în Lisabona de Primăria Capitalei

Sindicaliştii ameninţă cu greva, conducerea RATB spune că nu a fost notificată în acest sens

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite