Primăria Braşov negociază „la pachet” creditele pentru autobuzele RAT şi Aeroport

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Primăria Braşov va contracta un credit pentru înnoirea parcului RAT FOTO Adevărul
Primăria Braşov va contracta un credit pentru înnoirea parcului RAT FOTO Adevărul

Municipalitatea intenţionează să negocieze cu Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), la pachet, două obiective importante de investiţii din următoarea perioadă: 85 de mijloace de transport RAT şi fondurile necesare finalizării Aeroportului Braşov.

Potrivit primarului George Scripcaru, atât modernizarea parcului auto al RAT, cât şi aeroportul sunt direcţii strategice incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), astfel că o parte dintre banii necesari ar putea fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Până la deschiderea liniilor de finanţare şi depunerea proiectelor în cadrul PMUD însă, regia de transport are nevoie de 85 de autobuze, microbuze şi troleibuze, care să ofere un ”pachet tampon” de dotări, cu care să poată funcţiona corespunzător şi să asigure rute suplimentare la finalizarea unor obiective de investiţii cum ar fi parcarea din Poiana Mică, de exemplu.

”În urma unei analize amănunţite, a rezultat că până la accesarea PMUD, avem nevoie de 85 de mijloace de transport. Este vorba despre o valoare estimată de 18-20 de milioane de euro, pentru achiziţionarea unor mijloace de transport care să respecte norme de mediu actuale şi să ofere facilităţi pentru persoane cu deficienţe locomotorii, care să poată fi utilizate apoi în continuare de RAT, însă nu vor fi autobuze electrice. Este un stoc-tampon, până la accesarea PMUD. Pe de altă parte, vom avea nevoie de bani şi pentru a acoperi cota de participare de 51% a Muncipiului Braşov la construcţia aeroportului.  În perioada următoare se va lămuri exact şi cât înseamnă aceşti bani. Există mai multe variante de negociere a acestor împrumuturi, însă o variantă optimă ar putea fi să le discutăm pe ambele în aceeaşi negociere cu BERD, chiar dacă vom avea contracte de împrumut separate”, a explicat primarul Braşovului.

Ambele împrumuturi au însă de parcurs etapele procedurale, care ţin, în primul rând, de aprobarea finanţării (atât de către autorităţile locale, cât şi de către Ministerul de Finanţe), cât şi de procedura de achiziţie propriu-zisă. În plus, în cazul aeroportului, este necesară şi clarificarea sumei exacte cu careva participa municipiul Braşov.
Reamintim că municipalitatea a început negocierea cu BERD pentru achiziţia de mijloace de transport încă de anul trecut, dar a sistat negocierile, din cauza unor modificări ale condiţiilor impuse de finanţator. Între timp, a fost plătiti şi împrumutul luat în urmă cu câţiva ani tot de la BERD, prin care a fost modernizat, la acel moment, parcul auto al RAT, astfel încât în prezent municipiul are un grad de îndatorare foarte mic şi ar putea accesa fără probleme creditele propuse.

De asemenea, reamintim că la sfârşitul acestei luni, Consiliul Local Braşov, precum şi Consiliul Judeţean, vor avea de aprobat asocierea pentru construcţia Aeroportului Braşov, asociere în care Municipiul va avea 51% din acţiuni sau din părţile sociale. În asociere va intra ulterior şi Ghimbavul, iar apii se va calcula exact care este cota de participare a fiecărui participant, în bani.

Potrivit estimărilor de la acest moment, finalizarea ”la cheie” a aeroportului necesită aproximativ 35 de milioane de euro fără TVA, care se adaugă celor aproape 25 de milioane de euro cheltuite deja.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite