Împrumut de şapte milioane de euro pentru Aeroportul Ghimbav

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autorităţile au estimat că finalizarea lucrărilor se va face în maximum cinci ani. Foto: Arhivă
Autorităţile au estimat că finalizarea lucrărilor se va face în maximum cinci ani. Foto: Arhivă

Banii sunt necesari pentru construcţia pistei, al cărei cost va fi de aproximativ 20 de milioane de euro. Suma la care a fost evaluată investiţia totală de la Ghimbav este de peste 99 de milioane de euro.

După dezbateri aprinse, consilierii judeţeni au aprobat, ieri, indicatorii tehnico-economici pentru aeroporul de la Ghimbav, în varianta dezvoltării proiectului de către Consiliul Judeţean Braşov, fără un partener privat. Astfel, conform studiului de fezabilitate prezentat în şedinţă, costurile totale ale investiţiei se vor cifra la suma de 99,1 milioane de euro, iar investiţia ar urma să se deruleze pe următorii cinci ani. În aceşti bani au fost calculate şi unele cheltuieli neprevăzute şi riscuri de aproape opt milioane de euro. „Firma UTI a dorit ca autoritatea judeţeană să preia majoritatea riscurilor financiare, lucru neprevăzut în caietul de sarcini, iar acesta a fost unul dintre motivele pentru care s-a renunţat la contractul cu această companie", a explicat Mihai Pascu, director în CJ Braşov şi membru în comisia de licitaţie pentru aeroport.

Pentru început însă, autorităţile vor să lanseze licitaţia pentru construcţia pistei (2.850 de metri lungime) ale cărei costuri de execuţie vor fi de sub 20 de milioane de euro, după cum a precizat preşedintele CJ Aristotel Căncescu.  

Pentru a putea derula investiţia, autorităţile judeţene au decis să împrumute încă şapte milioane de euro de la Erste Bank, care se adaugă creditului de 14 milioane de euro, contractat în urmă cu câţiva pentru aeroport. Împrumutul ar urma să fie rambursat pe o perioadă de 17 ani. „Din creditul iniţial am cheltuit în jur de două milioane de euro pentru nivelarea şi îngrădirea terenului, iar cu acest nou împrumut vom reuşi să realizăm pista, întrucât investiţia va fi de sub 20 de milioane de euro", a explicat Căncescu.

Păreri împărţite

Contractarea unui nou împrumut nu a fost agreată însă, de toţi consilierii. „O să ajungem să îndatorăm foarte mult judeţul. Trebuie să vedem la cât ajunge gradul de îndatorare al judeţului la ora actuală şi dacă ne mai permitem alte împrumuturi", a afirmat consilierul Aurelian Danu. În replică, preşedintele CJ a precizat că instituţia pe care o reprezintă are potenţialul de a derula investiţia, de la cap la coadă, fără un alt sprijin.

„Gradul de îndatorare actual ne permite să mai luăm un împrumut de până la 20 de milioane de euro. Am estimat o perioadă de cinci ani până la finalizarea lucrărilor, tocmai în ideea în care vom continua şi restul fazelor proiectului pe cont propriu. Desigur vom cere şi sprijinul Guvernului şi m-aş bucura foarte mult să-l şi obţinem şi nu excludem nici un parteneriat public privat pentru cosntrucţia terminalului sau a turnului de control. Aeroportul de la Braşov este primul din ţară nou construit, iar realizarea pistei înseamnă 80% din acesta", a punctat şeful CJ Braşov. În ciuda discuţiilor tensionate pe  tema acestui subiect, contractarea împrumutului a fost aprobată cu 22 de voturi pentru, din cei 25 de consilieri prezenţi la şedinţă.

Braşov

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite