Grindeanu: „Când discut de podul de la Brăila parcă vorbim de persoane cu dublă personalitate”

0
Publicat:

Ministrul Transporturilor îi critică pe reprezentanţii firmei care construieşte podul de la Brăila, susținând că fac declarații contradictorii privind termenul de finalizare al proiectului.

Podul de la Brăila este finalizat în proporție de 76% FOTO CNAIR
Podul de la Brăila este finalizat în proporție de 76% FOTO CNAIR

Ministrul Transporturilor i-a comparat pe reprezentanții firmei care construiește podul de la Brăila cu Jekyll și Hyde pe motiv că vorbesc public despre încheierea proiectului până la finalul acestui an, pentru ca apoi să trimită hârtii la minister prin care anunță că, de fapt, construcția va mai dura trei ani.

„Când discut de Brăila parcă vorbim de persoane cu dublă personalitate, de Jekyll și Hyde. Când merg acolo eu sau directorul general CNAIR sau primul ministru, ne spun că până la sfârşitul anului e dat în folosinţă. Luaţi declaraţiile constructorilor, chiar şi imaginile. Apoi ne trimite hârtii. Una spun de fiecare dată când mergem acolo, apoi trimit hârtii în care ne spun că termină peste 3 ani. Am trimis şi eu şi directorul general de la CNAIR, consilieri şi o echipă să evaluăm, că deja... Săptămâna vitoare sunt acolo”, a declarat Sorin Grindeanu într-o conferinţă de presă.

Oficialul guvernamental crede că totul face parte dintr-o strategie a companiei care se ocupă de lucrare pentru a-și crește profitul.

„Comportamentul ăsta dual, cel puțin, mă bulversează - una spui, după aia trimiți alte hârtii. N-aș vrea să trag concluzii înainte de a merge la fața locului. Fiecare companie încearcă să-și maximizeze profitul. Ăsta nu e un lucru contrar regulilor economiei de piață, doar că toată această maximizare trebuie să se facă conform legii, conform contractului semnat și chestiunilor asumate. Înscriu acea adresă într-un tertip pe care încearcă să-l facă această companie”, mai spune ministrul.

Cea mai înaltă și cea mai scumpă construcție din România

Construcţia impresionantă face legătura între judeţele Brăila şi Tulcea. Potrivit datelor CNAIR, podul va avea, la final, doi kilometri lungime şi o înălţime de aproape 200 de metri. Valoarea totală a proiectului este estimată la 2,65 miliarde de lei, iar aproximativ 75% din această sumă vine de la Uniunea Europeană. Proiectul înseamnă, pe lângă pod, şi o adevărată reţea de şosele şi drumuri de acces de peste 20 de kilometri.

Podul suspendat peste Dunăre, „Golden Gate-ul” de la Brăila, va fi cea mai înaltă construcţie din România şi cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani. De asemenea, va fi ultimul pod peste Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune. 

Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 metri) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 metri pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare. 

33 de poduri, podeţe și pasaje

Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 kilometri. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.

Pilonii au 192 metri înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări şi lift, accesul fiind permis din benzile de întreţinere localizate pe ambele părţi ale tablierului. La pilonul Brăila sunt 72 piloţi de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloţi de 38 metri lungime. 

În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei şi Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.

Investiția de la Brăila în cifre

Lungime: Pod + Drum Brăila - Jijila (19 kilometri) , Drum legătură DN22 Smârdan Măcin (4,3 kilometri)

Valoare: 1,99 miliarde de lei (fără TVA)

Constructor: Astaldi (Italia) - IHI Infrastructure System (Japonia)

Contract semnat: 15.01.2018

Lucrări începute: decembrie 2018

Termen finalizare: 2022 (pentru pod), 2023 (pentru drumuri)

Stadiu fizic - întreg proiectul (septembrie 2022): 76,37%

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite