Membri ai mediului universitar din Bacău, Ungaria şi Spania au analizat potenţialul pieţei energiei regenerabile în cadrul proiectului „In2rural“

0
0

În perioada 17-19 iulie  a avut loc ultima întâlnire a proiectului „In2rural“ la Universitatea  Karoly Robert din Ungaria. Pe parcursul celor trei zile, reprezentanţii Universităţii „Eszterházy Károly“ din Ungaria, ai Universităţii "Vasile Alecsandri" din Bacău şi ai Universităţii „Jaume I“  din Spania au monitorizat activităţile în desfăşurare, diseminarea rezultatelor şi sustenabilitatea proiectului.

Lucrările din cadrul proiectylyu au fost coordonate de Leonor Hernández López, director de proiect şi Isabel Gimenez din Universitatea „Jaume I“. Universitatea gazdă a fost reprezentată de Zoltan Bujdos, prorectorul universitar şi de Noemi Fiser, iar din partea Universităţii ”Vasile Alecsandri” din Bacau, a participat Petru Gabriel Puiu.  Din partea firmelor implicate în proiect  au participat Valerica Rusu, Jose Segarra Murria şi Szuszana Kray şi Csaba Pátkos.

„In2rural“ a pornit de la ideea că sectorul energiei regenerabile prezintă un mare potenţial. În timpul implementării proiectului au fost luate în considerare diferite aspecte pentru a concretiza această idee. Prin urmare, fiecare ţară participantă a evaluat situaţia specifică actuală pe piaţa muncii, tendinţele socio-economice şi de ocupare a forţei de muncă în acest domeniu şi perspectiva ocupării acestei pieţe la nivelregional“, ne-a precizat Petru Gabriel Puiu, cadru didactic la Universutatea „Vasile Alecsandri din Bacău.

La final, a fost făcută o analiză comparativă a nevoilor de instruire în pieţele energiilor regenerabile în Spania, România şi Ungaria, identificându-se cerinţele şi necesităţile comune care ar putea fi acoperite în mod complementar în aceste ţări. O altă direcţie a urmărit realizarea unei baze de date cu informaţii relevante ale IMM-urilor locale interesate să găzduiască studenţii proiectului şi cu informaţii privind nevoile locale legate de energiile regenerabile identificate de părţile interesate.


„Pentru ca limbajul tehnic folosit in acest proiect sa aiba un caracter unitar a fost elaborat un curs de limba engleză tehnică. Materialul didactic a fost dezvoltat nu numai pentru studenţi, ci şi pentru ceilalţi participanţi la proiect interesaţi să îşi îmbunătăţească competenţele lingvistice cheie (IMM, colaboratori etc.). Cunoştinţele tehnice sunt absolut necesare pentru fundamentarea unei decizii. Acesta este motivul pentru care un alt aspect al proiectului a fost axat pe dezvoltarea unui material de curs ce vizează trei surse de energie regenerabilă (energie solară / biomasă / energie eoliană) ca mijloc de dezvoltare economică şi socială durabilă în zonele locale“, a declarat, pentru ziarul Adevărul, Petru Gabriel Puiu.


Studentilor participanţi in proiectul  IN2RURAL li s-a oferit posibilitatea de a-şi îmbunătăţi abilităţile de accesare a pieţei muncii. Astfel, ultima etapă a proiectului a inclus posibilitatea de a participa la un  training în vederea eficientizării procesului de căutare a unui job. În acest sens, au fost planificate două tipuri de cursuri menite să îmbunătăţească atat procesul de căutare a unui loc de muncă, cât şi competenţele legate de antreprenoriat. Ambele cursuri au fost gândite  să aibă un grad important de formare practică şi, de asemenea, au fost orientate spre piaţa muncii din domeniul energiei regenerabile şi a dezvoltării locale.

Paşii pentru crearea unui plan individual de afaceri şi de mobilizare a capitalului financiar au fost supravegheaţi de tutori de curs. Cursul a fost găzduit de aceeaşi platformă Moodle a Universităţii Eszterházy Károly. Materialul a fost cu acces deschis  şi pentru alte persoane interesate. În scopul îmbunătăţirii calităţii predării şi a competenţelor lingvistice ale studenţilor, materialul didactic, precum şi supravegherea elevilor au fost în limba engleză. Cursul s-a concentrat pe îmbunătăţirea competenţelor antreprenoriale ale studenţilor în vederea găsirii unui loc de muncă (în Spania, Ungaria şi România, ţările implicate în proiect), pe modul de elaborare a CV-ului Europass şi a scrisorii de intenţie şi pe oferirea de asistenţă personalizată fiecărui participant. Programul a fost  flexibil în decursul celor zece ore, astfel încât participanţii să poată efectua celelalte activităţi programate în această perioadă.


„Scopurile celei de-a şasea reuniuni transnaţionale au fost de a discuta despre procesele în curs ale proiectului şi de a finaliza implementarea proiectului. Universitatea organizatoare a pregătit facilităţi excelente pentru muncă, astfel încât echipa să fie foarte eficientă. Participanţii au vizitat panourile solare din campus şi au desfăşurat activităţi sociale comune. În cadrul întâlnirii, partenerii au discutat despre  posibilităţi viitoare de colaborare în domeniul energiilor regenerabile şi dezvoltării rurale”, a precizat Zoltan Bujdos, Prorector al Universităţii  Eszterházy Károly, citat pe site-ul proiectului In2Rural. 

„Această întâlnire a generat un spaţiu de reflecţie, care ne-a permis să revizuim realizările, dar şi dificultăţile care au apărut în timpul implementării proiectului. A fost o provocare atât pentru studenţi, cât şi pentru profesori, în care am învăţat unul de la celălalt. Problema dezvoltării locale şi relaţia ei strânsă cu energiile regenerabile rămâne de interes pentru lansarea de noi proiecte şi oricine poate contribui dacă decide să se implice" a mai spus Gabriel Puiu.  
Bacău


Ultimele știri
Cele mai citite