Bacău: Angajatorii mai au câteva zile pentru obținerea certificatului digital

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De la 1 iulie, declarația 112, privind plata contribuției la sănătate, șomaj, pensie și a impozitului pe venit, se depune la Direcția Generală de Finanțe Publice (DGFP) Bacău doar online.

Pentru acest lucru, agajatorii au nevoie de un certificat digital pe care nu mulți l-au obținut până acum. „Pe 25 iunie este ultima dată când formularul unic se mai poate depune pe suport de hârtie. De la începutul lunii viitoare, totul se va face electronic. Din datele pe care le deținem, circa 4.000 de contribuabili, din cei 24.000 câți sunt în evidențele noastre, au certificat digital. Numărul poate părea redus dar cu un certificat se pot depune mai multe declarații", a explicat Mircea Muntean, directorul DGFP Bacău.

Fiscul oferă consiliere                                                                                                       

Pentru a veni în sprijinul angajatorilor, șeful de la Fisc le-a sugerat primarilor să accepte ca pe baza certificatului digital obținut de instituție să se depună și declarațiile agenților economici din comuna lor. Mai mult, cei care au nevoie de lămuriri o pot face la telefon sau direct la ghișeu.

„Pot solicita consiliere fie la sediul instituției, fie la telefonul contribuabilului 0234.512.929. Le oferim tot sprijinul nostru asfel încât să nu fim nevoiți să aplicăm sancțiuni", a mai spus Muntean. Începând de luna viitoare, cine nu depune declarația online riscă amendă între 500 de lei și 1.000 de lei, dacă este persoană fizică, respectiv 1.000 de și și 5.000 de lei pentru agenți economici.

Finanțiștii le mai recomandă angajatorilor să verifice dacă declarația a fost acceptată, în caz contrar riscă să figureze ca restanțieri și sunt pasibili de sancțiuni. Un certificat digital costă în jur de 50 de Euro.

Bacău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite