Transavia îşi consolidează poziţia de lider pe piaţa cărnii din România. Compania valorează 200 milioane euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ioan Popa deţine cea mai puternică companie din România în domeniul cărnii de pasăre
Ioan Popa deţine cea mai puternică companie din România în domeniul cărnii de pasăre

Compania Transavia din Alba, lider naţional pe piaţa cărnii de pasăre, a realizat în 2013 performanţe economice de invidiat. Societatea a obţinut cea mai mare cantitate de carne, cifră de afaceri şi profit din istoria de peste 20 de ani.

„Am realizat parametri tehnici excepţionali, recunoscuţi şi pe plan internaţional printre care şi premiul Aviagen oferit pentru cel mai bun sector de reproducţie păsări din Europa“, a declarat Ioan Popa, directorul general al companiei Transavia. Societatea a obţinut, tot în acest an, la Cluj-Napoca, o nouă recunoaştere a performanţei antreprenoriale, prin premiul „Campioni în business - Transilvania şi Banat“, în cadrul proiectului susţinut de Ziarul Financiar, în parteneriat cu fondul de investiţii Enterprise Investors, BCR, firma de audit şi consultanţă PwC şi Fundaţia Triple Helix. 

Investiţii de peste 30 de milioane de euro

Transavia a implementat în ultimii 3 ani, începând cu 2010, un amplu program investiţional de peste 30 milioane euro. Numai  în acest an, suma bugetată, de 8 milioane euro, a fost suplimentată cu 5 milioane de euro pentru achiziţionarea de utilaje şi maşini agricole pentru extinderea diviziei vegetale în judeţele Alba şi Cluj. În ultimii 7 ani, Transavia a investit peste 60 de milioane de euro urmând cele mai înalte standarde de performanţă în producerea cărnii de pui în România.

Pentru un control total al lanţului de producţie, Transavia a înfiinţat în 2011 divizia vegetală prin

image

care se asigură producerea în sistem propriu a cerealelor folosite la hrana păsărilor, o premieră în rândul marilor producători de carne de pui în România. În prezent, divizia vegetală Transavia cuprinde 4 ferme vegetale: la Şpring şi Ciuguzel (jud. Alba) şi la Aiton si Sâmboleni (jud. Cluj). Pentru 2014, ţinta este cultivarea a peste 15.000 ha teren agricol pentru asigurarea în proporţie de 100% a necesarului de cereale pentru hrana păsărilor, precum şi înfiinţarea de noi culturi agricole.

Planul de investiţii  pentru 2013 a cuprins alocarea de fonduri pentru modernizarea a trei ferme de creştere păsări, un depozit frigorific de carne,  achiziţionarea de maşini transport marfă şi utilaje agricole pentru  fermele vegetale. În premieră faţă de anii precedenţi, Transavia a investit într-o campanie media pentru brandul comercial Fragedo, principalul brand de carne de pui din România. Pentru 2014, Transavia are în vedere consolidarea poziţiei de lider pe piaţa românească a cărnii, consolidarea situaţiei financiare şi creşterea profitabilităţii. „Vom continua campania educaţională în şcoli şi vom lua în considerare şi combaterea campaniilor publicitare nereale privind carnea de pui“, a mai spus Ioan Popa.

Valoarea companiei – 200 milioane de euro

Întrebat care sunt problemele de care se loveşte, omul de afaceri  a spus următoarele: „N-am nici o greutate. Mă adaptez la toate. Singura problemă este instabilitatea. Totul se schimbă de la o zi la alta. E ca şi când nu ar exista reguli. Însă adevăratul manager e cel care se poate descurca şi în condiţii grele”. Ioan Popa, inclus în toate topurile ca fiind cel mai bogat om din Alba, a afirmat că nu îl mai interesează deloc politica, deşi a primit şi primeşte în continuare propuneri, unele chiar de ordin ministerial. „Businessul şi politica nu se pot amesteca în România. Prefer să fac ce mă pricep mai bine”, a fost concluzia proprietarului Transavia.

Întrebat dacă s-a gândit vreodată să vândă compania, Ioan Popa a declarat că propuneri a primit în acest sens însă Transavia nu este de vânzare. Popa şi-a evaluat totuşi compania la peste 200 de milioane de euro. „Voi munci până închid ochii. Eu nu o să mănânc pensie”, a mai spus Popa, care a mai dezvăluit că îşi pregăteşte fiica să lucreze alături de el în Transavia: „Dupa sărbători, îi fac fiicei mele birou la Transavia să înveţe alături de mine”.

Transavia este cel mai important producător de carne din România, cu o producţie de peste 55.000 tone de carne de pasăre în fermele proprii de creştere din cinci judeţe transilvănene (Alba, Cluj, Sibiu, Brasov, Harghita). Toate produsele sunt realizate în conformitate cu normele de calitate internaţionale, sub controlul autorităţilor sanitar-veterinare şi de mediu, iar in anul 2006 compania a primit distincţia de furnizor al Casei Regale a României. Compania deţine 15 ferme de creştere pui de carne, două ferme de reproducţie şi două staţii de incubaţie, o fabrică de nutreţuri combinate, două abatoare performante de industrializare a cărnii şi o fabrică de procesare a cărnii, precum şi patru ferme vegetale.

Produsele sunt prezente pe piaţa internă în procent de 75% în marile lanţuri de retail prin brandurile Fragedo şi Papane. Transavia este prezentă şi pe piaţa internaţională, prin exporturile realizate în ţări din Comunitatea Europeană ( printre care Marea Britanie, Franţa, Spania, Croaţia, Ungaria, Bulgaria, Estonia). Societatea are în prezent peste 1.500 de angajaţi.

Citiţi şi:

Transavia înfiinţează 2 ferme vegetale dotate cu utilaje agricole de 5 milioane de euro

Investiţie de 4 milioane euro la Transavia în extinderea fabricii de nutreţuri

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite