Fiasco la lansarea brandului României de la Expo 2010 Shanghai : imaginea României, promovată pe stil vechi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ziua României trebuia să încununeze cea mai mare acţiune de diplomaţie publică de după 1990, dar ne-am dat iarăşi cu stângul în dreptul. Fiasco la lansarea brandului Românei de la Expo 2010 Shanghai : imaginea României, promovată pe stil vechi, scandal de proporţii în jurul brandului de ţară. Ministrul Elena Udrea oferă explicaţii palide.

Nu căutaţi căluşari în România. Aveţi şanse minime să daţi de ei. Cei mai mulţi sunt plecaţi peste hotare pentru a promova imaginea României. La Shanghai sunt, evident, căluşari. Ei au venit, evident, să susţină imaginea României la ziua naţională din cadrul Expo 2010. E adevărat, sunt mai puţin spectaculoşi ca alţi colegi de-ai lor, dar chinezilor le plac, sau cel puţin asta arată. Sunt peste o sută de chinezi de toate vârstele în sala de conferinţe a expoziţiei. Agită steguleţe româneşti, made in China. Mai înainte, i-au întâmpinat pe oficialii români, miniştrii Teodor Baconschi şi Elena Udrea, cu aplauze, de-a lungul covorului roşu, precum oamenii muncii de odinioară pe conducătorii Partidului.Altfel, festivitatea a fost simplă şi discretă.

image


Poftiţi la frumuseţile patriei!

Ce s-a petrecut , de fapt, la lansarea brandului turistic - a noului brand turistic al României? Ministrul Udrea spune că e primul brand profesionist din ultimii zece ani. Altfel, cel puţin în ce priveşte spectacolul, nimic nu iese din tipare, precum căluşarii şi imaginile cu munţii patriei, din deschiderea Zilei naţonale. Gheorghe Zamfir cu naiul. Hagi, Nadia, Ilie Năstase invitaţi pe scenă. Hostese made in România şi oşteni medievali made in China. Dezvelirea logoului şi un clip. Dacă cei din Muntenegru  ne arată o pânză roşie care zboară printre munţi şi pe plaje neatinse, dacă grecii prezintă o petrecere într-un sat pe malul mării, iar India e simbolizată de un tânăr singuratic ce scrie simplu, pe o vedere „Incredible!”, România merge pe reţeta de până acum: un şir de imagini cu munţii, cu pelicanii, cu castelul Peleş, cu Maramureşul, Sighişoara... Atât. Oficialii se retrag de pe scenă şi odată cu ei cei mai mulţi spectatori părăsesc gradenele. Doar un pâlc de chinezi mai rămân pentru a vedea recitalul cântăreţei Andreea Bănică, în probabil cea mai sumară ţinută a zilei de la Expo 2010.  Dincolo, la pavilionul Croaţiei, e o coadă de nedescris. Totuşi, spre seară, Orchestra Naţională Radio, formaţia lui Damian Drăghici şi Grigore Leşe, salvează ce se mai putea salva din impresia de încropeală lăsată de lansarea „primului brand profesionist al Românei”, aşa cum îl caracterizează Elena Udrea. Spectacolul, inclus în cadrul Zilei României, nu este însă parte a lansării brandului de ţară.

Udrea: „Compania a fost responsabilă”

A fost cumpărat logoul cu un preţ derizoriu de pe internet? Este frunza „Nu pot să vă spun cum a lucrat compania care a realizat logoul, dar sunt sigură că au fost responsabili”, spune Elene Udrea. Ea afirmă că până în 2013 mai sunt de cheltuit peste 74 de milioane de euro, din fondurile europene, pentru promovarea turismului românesc. Deocamdată, funcţionarii Ministerului Dezvoltării lucrează la o strategie în acest sens. Dacă i-a plăcut spectacolul? „Mie mi-a plăcut, a fost un spectacol de bun simţ, potrivit cu vremurile. Cine a vrut să vină să îl vadă a venit”, spune Elena Udrea. După care se declară mândră de felul în care a reuşit să atragă atenţia asupra evenimentului. Faptul că logoul a fost făcut public, pe diferite surse, cu  zi înainte a fost, potrivit ministrului, o bună srategie de marketing. „Ciar îi felicit pe cei care au dat informaţiile”, spune ministrul.


Aflaţi mai multe amănunte despre lansarea brandului Românei de la Expo 2010 Beijing în ediţia tipărită a ziarului "Adevărul"

Societate


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri